Tyhle závody sice v povědomí fanoušků tak nějak patří k Americe, ale jezdí se i v Evropě.

Dvacetiletý závodník Orionu Litomyšl letos „skočil" jako nováček do tohoto prestižního klání, otrkal se, získal důležité zkušenosti a ty chtěl zúročit při finálovém dějství šampionátu.

Martin jezdí Nascar Whelen Euro Series – Elite 2 s vozem Ford Mustang (540 koní) a v sobotním představení dosáhl na devátou pozici. Druhý den se zdravě naštval a sobotní výsledek ještě o dvě příčky vylepšil. To však nebylo zdaleka vše.

Litomyšlský mladík totiž dostal díky dosaženým výsledkům šanci jet navíc i prestižní třídu Nascar Elite 1, kde ovšem jezdí ostřílení velezkušení borci a profesionálové.

Protože se ale nezúčastnil kvalifikace (kvůli časové kolizi), musel tím pádem na start jako poslední. Pochopitelně Martinovi již o nic zásadního nešlo a možná právě kvůli tomu se posouval jezdeckým polem dopředu takovým způsobem, že v depu ostatních týmů způsobil svým nasazením a předjížděním značný rozruch.

Cílem nakonec prosvištěl jako desátý z dvaadvaceti pilotů (!).

„Byla to ohromná šance ukázat se v této elitní společnosti. Od začátku jsem do toho bušil, co to šlo, předjel jsem dvanáct dravců, kteří mi nedali nic zadarmo. Byl to pro mě letos jednoznačně největší úspěch v sérii Nascar. Již nyní mám několik dobrých nabídek od různých týmů k testování. Za dosažené výkony bych rád poděkoval manažerovi Luďkovi Řezníčkovi, který mi pomohl nastavit podmínky v rakouském týmu Motorsport Renauer. Důležité rady mně dával i během jízdy," povídal nadšený Martin Doubek.

Pro příští rok má nemalé plány. Chtěl by pokračovat v Nascar Elite 1 i Elite 2 a zkusit také štěstí v dalším zajímavém seriálu Lambo Super Trofeo. (kov, rh)