Do jubilejní desáté sezony ve své sportovní kariéře vstoupil kartingový jezdec MARTIN DOUBEK. Na tratích se však nebude objevovat v tradičních zelenobílých barvách litomyšlského Orionu.

Celý tým totiž v zimě přešel pod hlavičku nového českého továrního týmu Praga a jeho dominantní barva je modrá.

Závodí od dětství

Martin Doubek se věnuje kartingu deset let. Je mu právě osmnáct, takže je jasné, že s motokárami začal mezi těmi nejmenšími v dětských kategoriích. K prvnímu usednutí do motokáry a následnému nástupu na závodní dráhu měl ideální podmínky. Jeho otec Jiří Doubek je majitelem známého a úspěšného závodního týmu Orion Racing Litomyšl.

Tento tým, který vždy pracoval na velice profesionální úrovni, se hlavně věnuje motokrosu a kartingu, což urychlilo Martinův výkonnostní růst a podpořilo jeho talent.

Od samých začátků se jezdecké kvality Martina Doubka rozvíjely pod odborným dohledem manažera motokárového týmu Martina Slavíka, člověka, který měl v kartingu již bohaté zkušenosti. A tak na sebe úspěchy nenechaly čekat.

Památná Sosnová

První velký a významný výsledek přišel v roce 2009, kdy se Doubkovi podařilo vyhrát nabitou kvalifikaci na mistrovství Evropy, které se tehdy jelo na domácí půdě v Sosnové u České Lípy. Navíc se jednalo o kvalifikaci na ME v motokárové kategorii, které se v Orion Racing Teamu nevěnovali na sto procent. V témže roce se mu podařilo svoje schopnosti podtrhnout domácím titulem.

V následujícím roce 2010 se vedení týmu rozhodlo pro přestup do nejsilnější motokárové kategorie KZ. A hned první rok v ní přinesl krásný výsledek na mistrovství Evropy KZ2 ve francouzském Varannes v podobě desátého místa. To již měl po svém boku v týmu zkušeného kolegu Patrika Hájka.

Ten je v současnosti jedním z nejlepších kartingových pilotů na světě a Martin tak měl odkud čerpat rady a tolik potřebné zkušenosti. Jako odměna za dosažené výsledky přišla možnost startovat na konci sezony v prestižním závodu v Monaku, kde oba jezdci rozhodně ukázali, že jejich nominace nebyla náhodná.

Z loňska má bronz

V následujícím roce 2011 došlo k částečnému jezdeckému rozdělení, kdy se Patrik Hájek soustředil na vrcholné závody v zahraničí a vynechal domácí mistrovství, zatímco Martin Doubek měl za úkol bojovat jak na významných mezinárodních závodech, tak se také koncentrovat na boj o co nejlepší umístění v českém šampionátu. Souboj o medaile nebyl vůbec jednoduchý, protože až do závěrečného závodu se rozhodovalo mezi třemi elitními jezdci – Adamem Janoušem, Janem Midrlou a právě Martinem Doubkem. Tomu se podařilo získat třetí místo v konečném hodnocení, což na druhý rok v prestižní kategorii KZ2 není vůbec špatné.

V závěru roku 2011 vstoupila na světovou kartingovou scénu česká firma Praga se svým továrním týmem. Jak už bylo zmíněno, Orion Racing Team obdržel nabídku k angažmá v nově vzniklém „mančaftu“, a tak došlo k rozhodnutí o jezdeckém přesedlání z dosavadních italských podvozků Tony Kart na české podvozky Praga. I v novém týmu zůstává Martin Doubek v péči trenéra a manažera Martina Slavíka.

Opět vysoké cíle

Ještě na konci minulého roku se Martin Doubek zúčastnil v nových týmových barvách velice významného motokárového podniku v americkém Las Vegas. Závod se odehrával za účasti převážné většiny úspěšných továrních týmů a špičkových světových jezdců.

Martin Doubek neměl jednoduchý vstup do závodu, ale po počáteční aklimatizaci se mu podařilo probojovat do finále, v němž vybojoval krásné 14. místo v kategorii KZ2.

V úvodu letošní sezony má Martin Doubek za sebou dva starty. Prvním z nich byl významný mezinárodní závod v italském Lonatu – Winter Cup – který tradičně zahajuje každou sezonu. I sem se sjíždějí všichni nejlepší světoví a tovární piloti. Proto je tomuto závodu po všech stránkách věnována maximální pozornost. Martin si však v Itálii hned vybral pořádnou dávku smůly, když se mu nepodařilo probojovat do nejužšího finále.

Druhým závodem roku 2012 byl zahajovací díl nejvýznamnějšího motokárového seriálu na světě, kterým je série WSK. Martin opět startoval v kategorii KZ2 a pokaždé se probojoval do obou finálových jízd. V prvním finále z toho na italské dráze La Conca bylo 13. místo pod šachovnicovou vlajkou, ve druhém byl osmnáctý.

Pro Martina Doubka je v letošní sezoně určeno vedením Praga Kart Racing Teamu několik strategických cílů. Jsou to co nejlepší umístění v seriálu WSK a v závodu mistrovství Evropy. Neméně důležitým cílem pro litomyšlského závodníka bude v letošní sezoně porvat se o český titul v kategorii KZ2. Mistrovství začne v květnu v Sosnové.

(vo, rh)