Motokrosová sezona je v plném proudu a manažer Orion Teamu Litomyšl PETR KOVÁŘ je v jednom kole. Závody doma i za hranicemi se střídají týden co týden a postarat se o všechno potřebné, co jeho jezdci potřebují k maximálním výkonům, to není žádná legrace. Tím spíše, když se o slovo přihlásí technické problémy, což Orion v těchto dnech prožívá.
Jak vyzněly z vašeho pohledu dosažené výsledky na závodu mistrovství republiky v Jiníně?
V první řadě jsem spokojen, že se Frantovi Smolovi podařilo konečně úspěšně zaútočit na „bednu". Je v Jiníně skoro doma, tuto trať dobře zná, vyhrál tam před nedávnem Evropu a už dopoledne v tréninku a kvalifikaci to vypadalo velice nadějně, když zajížděl dobré časy. Potvrdil to i v první jízdě, kterou dlouho vedl a říkal jsem si, že by snad mohl i vyhrát. Byl jsem trochu zklamaný, když se před něho dostali Richier a Michek, protože k prvnímu místu bylo blízko. Myslím ale, že jel pořád stejné tempo, spíše šlo o to, že soupeři opravdu zabrali. Ve druhé rundě se mu start tolik nepovedl a tady ho musím pochválit, protože v Jiníně se těžko předjíždí a třetí místo bylo v této situaci maximem. Škoda, že nestartoval Petr Smitka, protože by spolu určitě hodně tvrdě bojovali.
Petr Bartoš tentokrát určitě nezajel výsledky, které jste od něho čekal. V čem byl příčiny?
Petra od závodu v Opatově trápí technické problémy. Mimochodem bylo nakonec velké štěstí, že ho selhání techniky postihlo zrovna tam a ne třeba o týden dříve ve Slovinsku na mistrovství Evropy, protože to mohl být velký průšvih. Do Jinína jsme mu zajistili čtyřistapadesátku a díky tomu odpálil od startu doslova jako raketa, jenže v technických pasážích měl potíže, zašlápl si motorku, spadl a proto z toho bylo nevýrazné umístění. Ve druhé jízdě však i on zabojoval, vylepšil si pozici a drží se v elitní pětce.
Bartošovo vystoupení ve zmíněném mistrovství Evropy však musíte hodnotit vysoko, že…
Jednoznačně zaslouží absolutní jedničku. Pokud si uvědomíte, co všechno ve svých letech pro motokros dělá a jaké má výsledky, pak nezbývá než smeknout klobouk. Úžasné bylo, jakým způsobem ve Slovinsku zastínil svoje konkurenty v boji o titul vicemistra Evropy. Byla škoda výpadku v Opatově, protože se musel na závody nuceně jenom dívat, přitom fyzicky je na tom výborně. V Evropě si připsal další zajímavý zářez a ten je cenný i díky tomu, že nejel do Ruska na první podnik seriálu. Vůbec jsme o cestě tam neuvažovali, řekl bych, že je od federace nerozum posílat závody do těchto lokalit.
Poslední červencový víkend se ve světě motokrosu ponese ve znamení mistrovství světa v Lokti nad Ohří. Loni se ho František Smola zúčastnil, jak letos?
Ano, před rokem jsme zachránili český motokros, aby měl alespoň jedno zástupce. Nyní se však nezúčastníme, k čemuž jsou tři důvody. Za prvé to jsou už zmíněné technické záležitosti, neboť potřebujeme dát do pořádku motorky před závěrem sezony. Potom je pravdou, že Franta není jezdecky v takové pohodě, v jaké byl v minulém roce. Samozřejmě nelze zapomenout ani na finanční náklady, které nejsou malé. Proto jsme se rozhodli, že letos přenecháme reprezentaci jiným, startovat by měli Michek a Smitka.
Loni jste nejen vy žehral na neuvěřitelně tristní jezdeckou účast na tak důležitém podniku. Jak to vypadá pro tento rok?
Snad to bude v prestižních třídách o něco lepší, i díky tomu, že agentura Youth Stream podepsala smlouvu s Eurosportem a tato propagace je pro sponzory zajímavá, takže týmy mohou angažovat další jezdce. Nepojede se pouze mistrovství světa, ale i evropské a ženské seriály, takže diváci se mají na co těšit. Vím, že se k nám chystaly asi dva tisíce Holanďanů, aby slavili další titul svého miláčka Herlingse, jenže ten si teď zlomil nohu a je otázka, jestli mu jeho obrovský náskok bude do konce seriálu stačit. Jeho kubatura však bude o to zajímavější.
(rh)