Vaším cílem bylo pokusit se uspět v kvalifikaci, která se měla jet v novém závodním formátu. Nakonec jste se ale představil přímo v hlavních jízdách. Jak k tomu došlo?
V první řadě nás překvapila změna organizace. Stalo se totiž neočekávané: přihlásilo se 39 jezdců, z toho se devět omluvilo, takže zůstalo třicet, kteří mohli startovat v hlavním závodu, tedy všichni. Některé federace, třeba francouzská a rakouská, se nepřihlásily včas, a nebyly puštěny do závodu. Tím pádem to pro diváky bylo v sobotu nezáživné, kvalifikace se jela postaru na čas na jedno kolo a spíše tréninkově. Pro nás to ale samozřejmě bylo výhodné.
Kdo z dalších jezdců známých z republikových tratí nastoupil?
Trať v Jiníně není pro sajdkáry až tak dobrá, ale jsme rádi, že se u nás mohlo mistrovství světa konat a mohli jsme využít takovou příležitost. Z našich posádek startovali samozřejmě Rozehnalovi s vysokými ambicemi, Čermák se bohužel ve Stříbře zranil a neví se, na jak dlouho vypadl. Dále byla na startu mladá posádka Černý – Huml a pokud je můžeme počítat, tak i rakousko – české duo Wanger – Gábor z našeho týmu Condor Tranzit TIR.

Jaký byl z vašeho pohledu průběh jinínského mistrovství světa?
Kvalifikaci jsme odjeli na 24. místě a startovali z druhé řady, přesto z docela dobré pozice. V první zatáčce jsme byli do desítky, jenže před námi tři dvojice spadly a my zůstali viset. Odjížděli jsme tak mezi posledními, v cíli z toho bylo 25. místo. Ve druhé jízdě jsme se hlavně snažili vyhnout kolizím, postavili jsme se na roštu jinak a měli snahu pole objet. Vystartovali jsme na bodovaných místech, dostali se až na 17. pozici, pak jsme se ale v zatáčce s jedním z Holanďanů zahákli do sebe a několik soupeřů nás předjelo. Dotahovali jsme, ale na lepší než 22. místo to nestačilo.

Světové body tak pro vás visely o hodně níž, než byste sám mohl před příjezdem do Jinína očekávat…
Přesně tak. Doufali jsme, že se kvalifikujeme do závodu, byli jsme smíření i s pozicí náhradníků. Nakonec jsme si zazávodili ve světové konkurenci, a to tak, že pořádně. Také pro diváky to byly pěkné závody, jsme spokojeni.

Z ostatních českých posádek stojí za zmínku druhé místo Rozehnalových ve druhé jízdě. Jak jely další?
Už v první rozjížďce jezdil Rozehnal třetí, ale před koncem prorazil o velký kámen zadní gumu. Ve druhé po odpadnutí Sergise dojel dokonce druhý s bezpečným náskokem, což je skvělý výsledek a potvrzuje jejich kvality. Černý se pohyboval kolem bodované 15. pozice, Wanger jednu rozjížďku nedokončil, druhou dojel o příčku před námi.
V klasifikaci mistrovství republiky vám po třech závodech patří třetí pozice, což určitě není špatné, že?
Samozřejmě nám pomohlo, že vypadl Čermák, s ním ani s Rozehnalem samozřejmě nemůžeme závodit, s Černým dokážeme chvíli držet krok. Díky tomu bojujeme o třetí místo. Teď to dopadlo výborně v Šumperku, kde je Milan domácí, takže nás to vyhecovalo, i když jsem před sezonou říkal, že tamní trat nemám rád. V první jízdě nás Válek pozávodil, když jsme udělali chybu, ve druhé jsme mu to vrátili a dosáhli na bronz. Snad to takhle půjde dál.