Ani Petr Bartoš, ani obhájce bronzu Martin Michek totiž nezískali v úvodním podniku mistrovství světa třídy MX3 žádný bod a to je pro ně určitě zklamání.

Ve Valkenswaardu závodily jak prestižní kubatury MX1 a MX2, tak i tradičně „odstrkovaná“ třída MX3. Možná i proto se na jejím roštu sešla nevídaně početná konkurence závodníků, a to hlavně Belgičanů a domácích Nizozemců.

„Motokrosaře jako vždycky přivítal nekonečný písek a k tomu navíc hustý déšť. Dráha byla tak náročná, že některé trojskoky skákalo jen pár jedinců z královské třídy MX1. Byl to prostě mazec, ale takové už bývají závody na písku,“ seznamuje s podmínkami manažer Orionu Petr Kovář.

Ani on, ani jeho „ovečky“ z litomyšlské stáje nemohli být s premiérou příliš spokojeni. „Bohužel našim reprezentantům se tento podnik moc nepovedl, i když nedělní kvalifikace vypadala tak nadějně. Martin Michek obsadil ve své skupině A pátou příčku, jeho stájový kolega Petr Bartoš bral patnáctou pozici a postup si také zajistil Petr Michalec z UFO Racing Teamu,“ uvedl Kovář.

Jak už bylo zmíněno, účastníků se v Holandsku sešlo na poměry ve třídě MX3 nebývale mnoho a právě vyslanci ze zemí Beneluxu na svém oblíbeném písku dominovali. Však se také od nich nejvíce čekalo a předpoklady naplnil vítězný Kevin Wouts jedoucí na stroji Kawasaki. Třetím místem překvapil Rakušan Walkner a ještě více čtvrtým Polák Lonka.

Výčet výsledků dvojice Orion Teamu je o poznání méně veselý. „Martin Michek bohužel ani jeden závod nedokončil. Když už v jedné rundě jezdil osmý, tak ho potom zastavil pád a následné uražení víka nádrže pro něho znamenalo konec nadějí. I Petr Bartoš měl karambol v první jízdě, ve které cíl neviděl, ve druhé obsadil 22. místo,“ sdělil manažer Kovář. Nejlepším z Čechů tak byl nakonec Petr Michalec, který vydoloval jeden bod za 20. příčku ve druhé jízdě.

Světový šampionát kubatury MX3 pokračuje v neděli 15. dubna v Castelnau de Levis ve Francii. „Kluci se tam nyní přesouvají a pokud bude příznivé počasí, chtějí najít dráhu, kde by mohli potrénovat. Snad se jim bude dařit lépe. Konečně je čeká závod bez písku,“ zdůrazňuje Petr Kovář.

(rh, kov)