To, že závody dosahují velké oblíbenosti, potvrzuje fakt, že do startu nastoupil Josef Kulhavý, loňský mistr republiky v jednotlivcích a družstvech. Jezdec, který slaví úspěchy i na mezinárodních závodech, kde skončil šestý v evropském poháru, nám poskytl rozhovor a prozradil o sobě několik informací.

Jaké byly tvé motokrosové začátky?

S motokrosem jsem začal jako malý kluk už ve čtyřech letech. Sportmámpo tátovi, který vylezl jako horolezec několik sedmitisícovek, v krvi. Otec navíc působil jako automechanik ve stájimého strýce, takže náhoda to není.

Sám jsi z Bílovce. Jaké je pojítko mezi Svitavami, ve kterých jsi našel hlavního sponzora a stájí Šváb Team, za kterou jezdíš?

První kontakt proběh při závodech v Ostravě. Stavební firma pana Švába tam tehdy zajišťovala stavbu haly pro supercross. Slovo dalo slovo a dnes s Lubošem Švábem jezdíme po závodech téměř pořád spolu. Dnyna cestách trávíme s celým týmem, do kterého patří také mechanik. V obytném karavanu máme všechno, od televize po sprchu, takže na cestách, na kterých mě někdy doprovází i přítelkyně, zase tolik nestrádáme.

Sezona pro motokrosové jezdce je v porovnání s jinými sporty delší. Jak to zvládáš v osobním životě, kdy je člověk prakticky v jednom kole?

Sezona probíhá od března do října. Prakticky každý víkend jsme na závodech, což přes prázdniny není tak náročné. Problém nastává v okamžiku, kdy musím do školy. Začal jsem studovat na vysoké škole v Praze a skloubit všechno dohromady včetně přítelkyně je dost náročné.

Letošní sezonumášzatím rozjetou slušně. Jaké jsou vyhlídky pro její další průběh?

Letošní rok se mi naštěstí vyhýbají větší zranění, která mi překazila výborně rozjetou sezonu 2004, kdy jsem si musel na šest měsíců se závoděním přestat. Start na závodech, jakýmje ten dnešní, je dobrou přípravou, ale popravdě trochu chybí motivace. Závody mistrovství světa jsou o něčem jiném. Panuje tam nervozita na startu a také tratě jsou techničtější.Tamse opravdu ukáže, jak na tom jezdec je jak po technické stránce, tak i fyzicky.

Třicet minut na stupačkách je určitě fyzicky náročné. Jak se na závody připravuješ?

Je to zátěž hlavně pro předloktí. Ta během rozjížděk nepříjemně ztuhnou. Předejít se tomu dá jedině intenzivním ježděním, žádné speciální cviky nejsou. Vytrvalost a fyzičku trénuji jízdou na kole. Téměř každý den najedu kolem padesáti kilometrů na horském kole, což je výborná příprava. Po sezoně si v zimě rád zajedu na hory, kde jezdím na snowboardu.

V posledním závodě mistrovství světa v chorvatské Medině si skončilosmý i přes nešťastné starty v obou rozjížďkách, kdy před tebou upadli jiní jezdci. Jaký průběh čekáš v dalším závodu mistrovství světa?

Doufám, že jsem si v Medině vybral smůlu a příští závody, které se pojedou tento víkend ve slovenském Sverepci, budou bez pádů. Mělo by tam být kolem patnácti až dvaceti tisíc diváků, takže se tam moc těším.

Výsledky Nativ cupu

Kategorie licence: 1. Josef Kulhavý (Bílovec), 2. Michael Špaček (Holice), 3. Vítězslav Marek (Pardubice). Do 17 let: 1. David Brandl, 2. David Čermák (Jemnice), 3. Pavel Lacko (Čáslav). 18 až 22 let: 1. Adam Tocháček (Rohovladova Bělá), 2. Martin Smolík (Opatov), 3. Tomáš Holzäpfel (Červený Kostelec). 23 až 28 let: 1. Tomáš Nálevka (Klamoš 11), 2. Martin Novotný (Kutná Hora), 3. Přemysl Král (Kolín). 29 až 35 let: 1. Martin Runkas (Červený Kostelec), 2. Robert Straka (Praha), 3. Petr Lorenc (Chotěboř). 36 až 43 let: 1. Milan Eliáš (Řetová), 2. Radovan Míl (Náchod), 3. Jiří Hanuš (Hronov). 44 až 52 let: 1. Antonín Peč (Uničov), 2. Vlastimil Jursa (Choceň), 3. Radek Capka (Olomouc). Nad 53 let: 1. Josef Festa (Holice), 2. Zdeněk Hrubý (Náchod) 3. Alois Petrovský (Nová Hradečná).