Sobotní program načaly tréninkové jízdy, po kterých následovaly důležité měřené, v nichž šlo o postavení na startovním roštu. Odpoledne byla nejdříve na řadě prestižní kubatura Elite 1, kde Martin odpálil jako dvanáctý, potom se dostal ještě na desáté místo, ale v pátém kole byl pohříchu sestřelen z dráhy jedním ze soupeřů.
S poškozeným vozem musel hned zamířit do boxu, kde mechanici rakouské stáje Renauer měli plné ruce práce dát jeho Ford Mustang dohromady.
A odvedli opravdu brilantní výkon, skoro půl auta vyměnili za pouhé tři hodiny, neboť následovala další runda, tentokrát třídy Elite 2 na dlouhých šestnáct kol. Martin se prodral po startu nejdříve na čtvrtou pozici, do cíle třetího okruhu už přijel jako třetí a do konce rozjížďky pak sváděl tvrdou bitvu o udržení této skvělé příčky!
Nakonec prolétl cílovou rovinkou v rychlosti 250 kilometrů v hodině na bronzovém místě a právem zamířil ke stupňům vítězů! Což byla „pecka", Martin Doubek se po dvou letech kariéry v NASCAR Euro Whelen Series mohl se svým týmem radovat v Zolderu z první „bedny".
NEJRYCHLEJŠÍ KOLA
Den nato přišly na řadu druhé rozjížďky, a to nejdříve v kategorii Elite 2. Doubek po úvodním kole přijel tentokrát až devátý, posléze bylo na dráze i několik kolizí a vyjet musel safety car. Po třech kolech v jeho stopách následoval restart, litomyšlský závodník se v boji o dobré umístění nevzdal, zajížděl nejrychlejší kola závodu a v cíli mu to později dalo pěkný šestý flek.
Na samotný závěr nedělního odpoledne (mimochodem na American Festival Zolder dorazilo asi 30 tisíc příznivců) přišla na řadu hlavní kubatura Elite 1. Po nezaviněném karambolu z první jízdy nastupoval Doubek na start až jako šestnáctý. Postupně se ovšem posouval startovním polem kupředu a v cíli byl nakonec klasifikován jako jedenáctý.
„Jsem nesmírně šťastný, hlavně za sobotu, kdy jsem po bojovném výkonu získal bronzový stupínek. Příští sezonu bych chtěl opět zůstat v této sérii, navíc jeden podnik zavítá k nám do Česka, v září ho má hostit mostecký autodrom. Zvažuji také ještě jiné možné varianty, takže po sezoně se uvidí," nastínil situaci po skvělém závodu v Belgii spokojený Martin Doubek.
NASCAR Euro Whelen Series 2016
ELITE 2
1. závod: 1. Gardel (Švýc./Chevrolet SS), 2. Ferrando (Fr./Ford Mustang), 3. Doubek (ČR, Ford Mustang). 2. závod: 1. Longin (Bel./Chevrolet SS), 2. Tineo Arroyo (Šp./Chevrolet SS), 3. Geltrude (It./Ford Mustang), 6. Doubek.
Konečné pořadí: 1. Longin 650, 2. Gardel 604, 3. Ferrando 590, 8. Doubek 500. Bodovalo 35 jezdců.
ELITE 1
1. závod: 1. Kumpen (Bel./Chevrolet SS), 2. Gabillon (Fr./Ford Mustang), 3. Rocca (It./Chevrolet SS), 23. Doubek (ČR/Ford Mustang). 2. závod: 1. Gabillon, 2. Goosens (Bel./Ford Mustang), 3. Day (Izr./Chevrolet SS), 11. Doubek.
Konečné pořadí: 1. Kumpen 581, 2. Gabillon 550, 3. Day 532, 23. Doubek 190. Bodovalo 37 jezdců. (kov, rh)