To je mimochodem jedno z míst, kde se psala historie formule 1, a to bohužel také černým písmem, v roce 1982 tam tragicky zahynul Gilles Villeneuve, jeden z nejlepších pilotů, jaký kdy do závodního kokpitu usedl.

Jediným českým reprezentantem ve startovním poli třídy Elite 1 byl litomyšlský rodák Martin Doubek a svým výkonem chtěl navázat na minulý úspěch z německého Hockenheimu, kde se v hodnocení juniorů dokonce postavil na stupně vítězů.

Ovšem tentokrát se nepovedlo úplně ideálně vyladit nastavení jeho vozu Chevrolet Camaro, na čemž se podepsala i změna počasí. Mělo to za následek devatenácté místo v kvalifikaci.

S tím najíždět na start první finálové jízdy, to věru nebyl žádný med. V Zolderu nebývá moc místa k předjíždění, proto se Martin Doubek jenom horko těžko dostával před svoje soupeře. V cíli z toho byla 12. příčka, navíc byl čtvrtý v hodnocení juniorů. Z vítězství se radoval izraelský lídr šampionátu Alon Day (Chevrolet SS).

Pro Martina bylo nicméně důležité, že zajel desátý nejrychlejší čas na kolo a tím pádem se o den později posunul podle regulí ve druhém finále na roštu o devět míst dopředu.

Ve druhé jízdě došlo hned v úvodu k hromadné kolizi, což Doubka v jeho snažení zdrželo a následoval propad. Litomyšlský závodník se však nevzdal, postupoval cílevědomě přes rivaly, jenže potom nadešel osudný moment.

Při dalším souboji s konkurentem vyjel mimo trať a následovala penalizace. „Bojoval jsem jako obvykle, ale při jednom ataku jsem byl vytlačen mimo okruh, jinak hrozil střet. Od organizátorů jsem dostal zprávu, že mám projet zpomaleně boxovou uličkou, jenomže od rána nám v autě nefungovalo rádiové spojení, tuhle informaci jsem tudíž neslyšel a v nasazeném tempu pokračoval dále. No a v dalším kole jsem při průjezdu vyfasoval černou vlajku. Škoda, bylo zaděláno minimálně na umístění v TOP 10, ale s tím už se nedá nic dělat,“ popisoval Martin Doubek situaci, které ho připravila o naděje na rýsující se výtečný výsledek, místo kterého se musel smířit s diskvalifikací.

Druhou rozjížďku pro sebe urval opět Day, který se tak raduje i z celkového primátu.

Po čtyřech odjetých sezonách v NASCAR Euro Whelen Series obsadil Doubek v celkové klasifikaci devátou pozici, což je jeho prozatím nejlepší umístění. I v následujícím roce bude pokračovat v tomto seriálu, pojede se stejným vozem (Chevrolet Camaro) i ve stejném týmu ( Belgium Driver Academy) a pochopitelně také podporou mateřského Orion Racing Teamu.

Zajímavá zpráva nakonec říká, že NASCAR Euro 2019 se v příštím roce rozroste o další díl a čeští diváci dostanou příležitost být u toho. Na konci června se totiž pojede na autodromu v Mostě. (kov, rh)