Hned u Domu bratří Čapků v Budislavi začíná staveniště. Silničáři tady opravují zničenou silnici, která se nebezpečně nakláněla do stráně a pod svahem skončilo nejedno auto.
„Ta silnice viditelně ujížděla a hlavně v zimě to bylo nebezpečné,“ potvrdil řidič Karel Hrubý. Rekonstrukce byla nutná, přesto začala ještě déle, než původně měla.
„Silnice je nebezpečná, má spád a mohla by ujet, musíme to urychleně řešit,“ potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Kompletní uzavírka silnice mezi Poříčím a Budislaví začala 12. června a trvat má do konce října. „Měli jsme začít o měsíc dříve, ale řešili jsme se starosty okolních obcí dopravní obslužnost. Objížďka na Litomyšl přes Jarošov je dlouhá, ale jinak to nejde,“ doplnil Kortyš. Problémy na cestě mezi Prosečí a Litomyšlí řeší denně stovky řidičů, kteří musí po zdlouhavé objízdné trase po nepříliš kvalitních silnicích.
Po objížďce musí také linkové autobusy. „I my musíme na Litomyšl jezdit přes Jarošov, po místních komunikacích to objet nejde. Nepřichází v úvahu ani cesta kolem hřbitova, dělí se tam katastr. Budislav tam má obecní komunikaci, ale část na Poříčí patří soukromníkovi. Nechce, aby tam lidé jezdili,“ vysvětlil starosta Budislavi Luboš Šplíchal. Po objížďce přes Jarošov tak minulý týden musel na návštěvu Budislavi i prezident Petr Pavel.
Rekonstrukce ztíží i dopravu kamene z budislavského lomu na stavbu dálnice D35 u Litomyšle.
„Zhotovitel stavby předal návrh navážecích tras. Projednali jsme ho se Správou a údržbou silnic Pardubického kraje a následně bylo svoláno koordinační jednání ohledně trasy z lokality Budislav. Byla schválena trasa přes Chotovice-Morašice a dále na Litomyšl. Navážení po této objížďce bude trvat do konce opravy opěrné zdi v Budislavi, což je do konce října,“ sdělila Petr Drkulová z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Oprava poškozeného úseku silnice v Budislavi vyjde na 10,3 milionu korun. Silničáři zajistí staticky narušený svah a vybudují opěrnou zeď z gabionové konstrukce.
Jedná se o rekonstrukci spočívající prioritně v zabezpečení statického narušení násypového tělesa silnice a to vybudováním nové opěrné zdi z gabionové konstrukce. Dále pak osazením nového silničního trubního propustku nahrazující nevyhovující propustek stávající. Bude osazen zádržný systém v podobě ocelového silničního svodidla, ve vybraných úsecích bude provedena sanace narušených podkladních vrstev a vrstev asfaltobetonového souvrství, ve vybraných úsecích bude provedena obnova obrusného krytu vozovky.
Zdroj: Doprava.pardubickykraj.cz