Předchozí
1 z 6
Další

V okolí se nic takového nesežene, navíc je to zdravé, tak se do toho zkrátka pustíme sami. I tak se velmi zjednodušeně dá popsat jeden z důvodů, který manžele Romana a Gabrielu Henčlových motivoval k otevření vlastní bezobalové prodejny. Jmenuje se Čistá komůrka a sídlí na svitavském náměstí Míru.
Samozřejmě nešlo i jediný popud, mladý pár z Dlouhé Loučky u Moravské Třebové spojuje také vztah k zdravému životnímu stylu. Když tedy od paní Henčlové během mateřské přišel impuls, daly se věci do pohybu. Nejdříve výběr města. „Ve Svitavách jsem studoval, už tehdy jsem si je oblíbil. Hlavně je to ale největší město široko daleko, náměstí je taky hezké. Proto padla volba na něj,“ popisuje Roman Henčl.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových

Bezobalové prodejny zažívají v současné době nárůst popularity, oba manželé si k nim ale našly cesty již dříve. „K bezobalu jsme se dopracovali postupně zhruba před dvěma lety. Ale nejbližší místo, kam jsme mohli jet nakupovat, byly Boskovice. Široko daleko nic, takže když žena přišla s nápadem na podnikání, řekli jsme si, že zkusíme jít tímto směrem,“ osvětluje spolumajitel obchodu.Konkrétních rozměrů začala myšlenka nabývat loni na podzim po narození dcerky, navíc v této době manželé dokončili práce na svém domě. „Celkem se nám ulevilo a začali jsme se o tom bavit. A zhruba na přelomu roku jsme si už jasně řekli, že do toho jdeme,“ vzpomíná Roman Henčl.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových

Následoval pronájem a oprava prostor, která trvala několik měsíců. Když už přípravy mířily do finiše a blížilo se otevření, přišly nečekané komplikace a drobný odklad. „Nedokázali jsme rozjet kasu. Měli jsme kompletní systém, ale byly problémy s registrací EET a podobně. Myslel jsem, že tam dáme kasu a pojedeme. Ale tak to úplně nebylo,“ popisuje pan Henčl úvodní nesnáze. Zdržení však nebylo nijak drastické a také díky propagaci na sociálních sítích nebyla o zákazníky nouze. „Začátky byly v pohodě, lidé chodili už od prvního dne. Tam se to nastavilo a od té doby i funguje,“ tvrdí mužská polovička manželského páru.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových

Přestože obchod nabízí široké množství potravin, největší zájem mají příchozí o něco jiného. „Daří se nám s drogérií. Spolupracujeme s paní z Moravské Třebové, která nám dodává mýdla a šampony. Ty jdou na odbyt velice dobře, až nás to trochu překvapuje,“ hodnotí Roman Henčl, kterému momentálně dělá prodejna radost. „Jsme spokojeni. Ale já už na začátku říkal, že do toho projektu nejdeme s cílem se obohatit. Chtěli bychom, aby to pěkně fungovalo a manželka si tam po mateřské mohla jít prodávat,“ dodává.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových

Právě paní Gabriela se o danou problematiku velmi zajímá, díky čemuž získali Henčlovi zajímavý poznatek. „Žena se hodně věnovala historii takovýchto prodejen, s některými majiteli byla i v kontaktu. Ostatní často začínali na příklad s 50 nebo 70 produkty. Ale my jsme to rozjeli hned s plným sortimentem, který čítá zhruba 270 položek,“ vypočítává její manžel.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových

Jako spolumajitel věří, že Čistá komůrka může posloužit hlavně lidem, kteří se nejen v otázce zdravé výživy museli spoléhat na internet. „Dám příklad sám u sebe. Jsem kulturista, připravuji se na závody a potřebné suroviny si teď můžu koupit u nás, dřív jsem je musel objednávat,“ uzavírá Roman Henčl.

Manželé Henčlovi si ve Svitavách otevřeli bezobalovou prodejnu Čistá komůrka.Zdroj: Archiv manželů Henčlových