„Občas se stane, že lidé nepřijdou vůbec. Někdy přijde jenom deset lidí. Lidé chodí do kina zejména na české filmy,“ uvedla ředitelka kulturních služeb v Moravské Třebové Libuše Gruntová. Moravskotřebovské kino sídlí v budově městského muzea. Celkem má sto dvacet míst, hraje dvakrát týdně a o víkendech.

Filmy pro děti

„Jednou za čtrnáct dní hrajeme pro děti. Tato představení jsou vždy vyprodaná,“ uvedla Libuše Gruntová. Zájem o dětská představení potvrzuje i ředitel svitavských kulturních služeb. „Pro děti hrajeme každou sobotu a neděli odpoledne. O dětská představení je velký zájem,“ uvedl ředitel kulturních služeb ve Svitavách Petr Mohr.

Svitavské kino má dva sály. Velký sál má přes dvě stě padesát sedadel, kinokavárna má šedesát. „Jsou období, kdy lidé chodí do kina více a období, kdy chodí méně. Návštěvnost je velmi závislá na filmu, který vysíláme. Nejnavštěvovanější jsou české filmy,“ povrzuje moravskotřebovskou zkušenost Petr Mohr.

„Důležitá je propagace, kterou filmu udělá distributor. Pokud je reklama menší, lidé do kina nepřijdou. Při výběru filmů se zaměřujeme na klasického většinového diváka,“ vysvětluje Libuše Gruntová strategii při dramaturgickém výběru.

Multikina

Novým fenoménem se v českém prostředí stala multikina, která sídlí společně s nákupními centry ve velkých centrech. „Lidé si zvykli jezdit nakupovat do velkých nákupních center. Jejich součástí jsou multikina, do kterých se lidé po nákupech chodí pobavit. To nám způsobuje určitý odliv diváků,“ vysvětluje Petr Mohr. Dalším problémem je zpoždění, se kterým nové filmy přicházejí do regionu. „Distribuční firmy preferují zejména multikina ve velkých městech. K nám se film dostane až za tři týdny až měsíc po premiéře,“ vysvětluje politiku filmových distributorů Petr Mohr.

Menší kina se neobejdou bez dotací z městských rozpočtů. Pro život města jsou ale nepostradatelná, protože doplňují kulturní nabídku ve městě. Svitavské kino ročně promítne kolem sto sedmdesáti filmů.