Čtyřminutové video, jehož autorem je student olomoucké žurnalistiky Marek Partyš ze Svitav, se ihned stalo na internetu hitem.

„Chtěli jsme spot, který bude mladým lidem blízký, proto jsme oslovili dva studenty naší univerzity. S výsledkem jsme spokojeni, devadesát devět procent reakcí je nadšených až euforických,“ řekl vedoucí komunikace olomoucké Univerzity Palackého Radek Palaščák.
Nové čtyřminutové video opravdu zaujalo. Univerzita jej na svůj kanál na YouTube zavěsila v pondělí a během jednoho dne jej vidělo šestnáct tisíc lidí. „To je víc, než nová reklamní kampaň s Chuckem Norrisem,“ reagoval se smíchem Jakub Žídek, který vznik filmu zaštiťoval po produkční stránce.

Snímek je autorským počinem pětadvacetiletého studenta Marka Partyše ze Svitav, který v Olomouci čtvrtým rokem studuje žurnalistiku v kombinaci s filmovou vědou. Partyš má za sebou mimo jiné práci v kabelové televizi ve Svitavách a praxi absolvoval také ve Svitavském deníku.

Pro film s názvem „Univerzita Palackého se představuje“ napsal scénář podle vlastního námětu, chopil se kamery, film zrežíroval a také sestříhal. „S univerzitou spolupracuji přibližně od května, kdy jsem pro ně natáčel krátké reportáže a také krátký dokument z letošního majálesu. Potom mě oslovili s tímto projektem, vytvořil jsem pro ně šestnáctivteřinovou ukázku, která se jim líbila a bylo,“ sdělil Marek Partyš.

Ve filmu se objevují zrychlené a zpomalené záběry Olomouce a také studentů v kombinaci s různými čísly, které se týkají univerzity. „Čísla jako jsou třeba počty studentů jednotlivých fakult jsme brali z ročenky. Pak tam jsou čísla spotřeby propisek, množství vztahů nebo počet výletů za měsíc a třeba chemických reakcí. To jsme si vymýšleli, abychom to oživili,“ řekl Partyš. Přestože výsledek má pouhé čtyři minuty, natáčení tak krátké nebylo. „Točili jsme přibližně jeden měsíc. Za herce jsme brali studenty, co se vyskytovali okolo. Byli strašně ochotní,“ řekl šestadvacetiletý Žídek, který je v pátém ročníku mediálních studií na katedře žurnalistiky. Jelikož film točili studenti, odpovídala tomu i cena. „Rozpočet filmu se pohybuje kolem pětadvaceti tisíc korun. Kromě základní verze připravujeme i kratší minutové a půlminutové,“ uvedl Palaščák.

(sin, ik)