Snímek z ledna 1941 zachycuje zavátou lokomotivu na trati Václavice Nové Město nad Metují. V lednu napadlo přes metr sněhu a vítr vytvořil několikametrové závěje. Železničáři poslali na pomoc druhou lokomotivu a ta uvázla taky.
Zdroj: Repro Pražský deník
Sáňkování za kruté zimy roku 1929. Zleva: Vl. Doležalová,nyní Mrs. Schmidt, Tomáš Baťa, Marie Leopoldová Baťová, Marie Tomášová Baťová.
Zdroj: Repro Pražský deník
Zdroj: Repro Pražský deník
Zamrzlou řeku v Děčíně již nevidělo několik generací. Většinou zde Labe zamrzá při chodu ker, které se v úzkém korytě nahromadí. Tak, jako se to stalo na snímku z roku 1910.
Zdroj: Repro Pražský deník
V roce 1921 postavil SK v Novém Městě na Moravě na Harusově kopci nad místem, kde je dnes sjezdovka, chatu (na snímku). Právě zde se také uskutečnil historicky první start světoznámého závodu Zlatá lyže (1934). V roce 1942 chata vyhořela.
Zdroj: Repro Pražský deník
Na startu 1. ročníku Jizerské 50 v roce 1968 bylo 52 závodníků. Přinášíme vám nejstarší foto z Jizerské 50, se vztyčeným prstem vlevo je zakladatel závodu Josef Trousílek.
Zdroj: Repro Pražský deník
V zimě válečného roku 1942 vytvořili ze sněhu taxikáři na brněnském náměstí Svobody z legrace sněhový kočár v životní velikosti.
Zdroj: Repro Pražský deník
V Praze se zrovna budoval pomník Stalinovi, když Vltava zamrzla. Bylo 10. ledna 1954, Pražané nazuli brusle a „řeka ožila čilým ruchem“, jak psal dobový tisk.
Zdroj: Repro Pražský deník
Kamarádky z Prachatic chodily snad každé ráno i odpoledne po škole pilovat své krasobruslařské dovednosti na zamrzlé koupaliště u stadionu. Na snímku (asi rok 1962) zleva: Dáša Zdeňková, Blanka Jesenská, Helena Maříková, Marie Fatková a Jitka Jesenská.
Zdroj: Repro Pražský deník
Sáňkování pod kostelem v Ústí nad Orlicí, kde dnes stojí Roškotovo divadlo. Jak patrno ze snímku z první čtvrtiny 20. století, róby dámám nevadily.
Zdroj: Repro Pražský deník
Víte, že ještě začátkem 20. století se na Špičáku na Šumavě konaly závody i ve skocích na lyžích?
Zdroj: Repro Pražský deník
Na Šumavě se dřevo sváželo nejen přímo k pilám, ale i k potokům, po nichž se dopravovalo dále do vnitrozemí.
Zdroj: Repro Pražský deník
V polovině 19. století se sníh na cestách prohazoval hlavně lopatami. Až do poloviny 20. století se kromě lidské síly a dřevěných pluhů tažených koňmi žádné specializované zimní silniční mechanismy nepoužívaly.
Zdroj: Repro Pražský deník