Práce při stavbě lyžařského svahu s vlekem v Brně.
Zdroj: Jiří Černý
Zcela zarostlá trasa lyžařského vleku ve Velenově. Vlek je mimo provoz přes 20 let, ale stále se v terénu nachází.
Zdroj: Jiří Bartošek
Vlek v Býšovci byl uveden do provozu v roce 1969, avšak v roce 2006 vešla v platnost nová legislativa, která kladla vyšší nároky na provoz lyžařských vleků a zastaralou Transportu VL 200 již nebylo možné dále provozovat. Dnes je z terénu lyžařský vlek ods
Zdroj: archiv stránky Zapomenuté lyžařské vleky
Poslední památkou na jediný lyžařský vlek na Znojemsku, který se nacházel v Boskovštejně, je tato rezavá podpěra.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Jeden z prvních kotvových vleků od firmy Metasport Ostrava s označením BLV-2 byl postaven v roce 1983 na Mikulčině vrchu. V roce 2018 došlo vlivem silného větru k popadání stromů na vlek, který byl výrazně poškozen. V té době byl už několik let mimo provo
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek v obci Vavřinec v okrese Blansko postavili nadšenci z místního Svazarmu v roce 1979. Celá konstrukce vleku je originální vytvořená z dostupných materiálů. Provoz vleku byl ukončen kolem roku 2006.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Svépomocí vybudovaný lyžařský vlek Velkých Karlovicích se zalomenou trasou. Část vleku je z terénu již odstraněna.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Druhý vlek na Mikulčině vrchu s označením BLV-0 od firmy Metasport Ostrava byl postaven v roce 1987. Mimo provoz je téměř 10 let. Vlek je v celé své trase značně zarostlý náletovými dřevinami.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek ve Valašských Kloboukách sloužil veřejnosti asi 40 let. Měl délku téměř 800 m a jeho trasa obsahovala jeden lom. Z terénu byl kompletně odstraněn v roce 2012.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo).
Zdroj: Deník/Eliška Gáfriková
Vlek typu EPV-300 chátrající na jižním svahu Babího lomu nad Strážovicemi u Kyjova.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo).
Zdroj: Deník/Eliška Gáfriková
Bezpečnostní stop-tlačítko a pohled na trasu demontovaného vleku ve Vrtěžíři u Štěpánova nad Svratkou.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Již několik sezon neprovozovaný vlek v Uhřicích.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Poslední podpěra a strojovna chátrajícího zvratkového vleku na Kutinách (okres Žďár nad Sázavou).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Podpěry opuštěného vleku Transporta VL 1000 na Čerence (Kolárovice, okres Bytča, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Základy dolní stanice demontovaného vleku a pohled na jeho zarůstající trasu mezi Adamovem a Útěchovem.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Zarůstající dolní stanice vleku Transporta VL 200 a pokyny k užívání vleku na Čisté Vodě u Špindlerova Mlýna.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Dolní stanice opuštěného vleku EPV-300 na Kľačianské Maguře (Malá Fatra, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Horní stanice zrušeného vleku Transporta VL 200 v Ruprechtově.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Zdemolovaná horní stanice vleku Transporta VL 1000 na Hradisku (Žilina, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky