Slavnou sérii Universal (U-450), jejíž součástí byla také komoda U-458, vytvořil pro československý národní podnik Interiér Praha designér Jiří Jiroutek. Bylo mu třicet a tou dobou měl na svém kontě už několik úspěšných návrhů. Stál například u zrodu jedné z prvních sektorových kuchyní. Hlavním prvkem té jeho byly dva výsuvné dřezy ukryté pod pracovní deskou – nápadité a veskrze praktické řešení, stejně jako skříňky a komody se šikmými nožkami slavné série U-450.

První komodu prý nakreslil z trucu. Šéfové si jeho práce vážili, jenže nebyl v komunistické straně, proto jel místo něj na světovou výstavu Expo 1958 v Bruselu „prověřený“ kolega straník. Když po návratu ukazoval katalogy, Jiří Jiroutek načrtl nábytkový kus s typickou pastelovou barevností, který bude na dlouhá léta považován za nejvýraznějšího představitele modernistického stylu, vzešlého právě z Expa v Bruselu. Jeho komoda měla šuplíky v černé, šedé a růžové barvě.

Od ostatní produkce se odlišovala nápaditými detaily, tvarováním a moderními barvami. Postupně pak v Interieru Praha vznikla řada U-450, která měla dvacet samostatných komponentů. Skříňky byly jedinečné nejen designem, ale i svou technologickou inovací, která umožnila jejich sériovou výrobu a cenovou dostupnost v době, kdy byla po nábytku v Československu obrovská poptávka. Jako jedny z prvních se skříňky začaly vyrábět z již připravených dílců, ze kterých se posléze kompletovaly. Není divu, že v šedesátých a sedmdesátých letech patřily k zařízení snad každé domácnosti.

Souhrou šťastných náhod se na podzim roku 1968 šikovný český návrhář potkal s Ingvarem Kampradem, zakladatelem švédské firmy IKEA, který sondoval v Československu výrobní možnosti. Nejdřív to vypadalo na pořádný průšvih, protože Jiroutek bez okolků podrobil kritice technickou dokumentaci Švédů. Kamprad prý uraženě opustil jednání. Po krátké čase však návrháře sám oslovil a nabídl mu práci v centrále IKEA.

Následující tři roky Jiří Jiroutek pracoval na řádném zavedení takzvané projektové dokumentace, která umožnila přepravu nábytku v krabicích a jeho následnou montáž přímo v obývácích spotřebitelů. Jenže v komunistickém Československu začala normalizace a utahování šroubů. Designér byl ze Švédska odvolán, s navrhováním musel skončit a nastoupil na místo úředníka v podniku Ligna. Až za čas dostal místo v oddělení zahraničního obchodu a mohl organizovat výstavy v zahraničí i účast na veletrzích v Brně.

Po Sametové revoluci, v roce 1992, si založil vlastní Ateliér Jiroutek, specializovaný na interiéry bank a pojišťoven. S Adamem Karáskem a Jiřím Mrázkem, kteří ve své firmě Nanovo vracejí život starému nábytku a komody pana Jiroutka tu patří k nejžádanějším kusům, si padli do noty. „Okouzlil nás svou vitalitou, pamětí a gentlemanským chováním. Stále ve svých devadesáti čtyřech letech pracuje,“ vzpomíná Jiří Mrázek.

Společně s designérem se rozhodli pro obnovu výroby a konzultovali výběr materiálů a všechny výrobní detaily. Skříňka se kompletně ručně vyrábí ze smrkového masivu s dubovou dýhou s polomatným lakem. Šuplíky jsou z bukového masivu, původně se používala překližka, ve třech barevných kombinacích. Kromě této inovace je celá komoda vyrobena přesně podle původního návrhu. V roce 2019 Nanovo obdrželo za reedici těchto klasických skříněk, nazvaných U-460, cenu Elle Decoration Edida Prize v kategorii nábytku.