Státní veterinářská a potravinářská inspekce v takovém případě radí použít stejný postup, jaký využil náš čtenář.

„Závadný výrobek společně se stvrzenkou co nejdříve vrátit do obchodu, kde jej zakoupil, k reklamaci. Oprávněnou reklamaci by prodávající měl určitě uznat. Navíc je prodejce povinen v případě, že pojme podezření o možné závadnosti dalších výrobků, zabránit jejich dalšímu šíření – jinak řečeno, stáhnout z prodeje onu celou konkrétní sérii,“ odpověděl na otázku Deníku, jak v takové situaci postupovat tiskový mluvčí Státní veterinární a potravinářské inspekce Ivo Klimeš.

„V tomto konkrétním případě vyrazili ještě ten den na místo naši inspektoři a provedli rozbor dotyčného zboží. Tyto vzorky vyhověly ve znacích vzhled, chuť, vůně a změny způsobené činností mikroorganismů požadavkům stanovených právními předpisy. Potravina byla nabízena k prodeji z chladícího zařízení v samoobslužném úseku. Velmi pravděpodobně se jednalo o skrytou vadu v samotném balení toho konkrétního kusu,“ dodal Klimeš. Tento případ tak dopadl ke spokojenosti zákazníka i inspekce. Obchodní dům reklamaci uznal a společně s omluvou nabídl zákazníkovi zpět peníze.