Ale pirátům silnic mají znovu nastat krušné časy. Do konce roku všechny okresní policie vyfasují nové vozy, které budou v civilních barvách hledat s radary neukázněné šoféry. Tentokrát to budou Škody Octavie a v každém okrese by měly být dvě. Řekl to šéf východočeské dopravní policie Karel Bušta.

Octavie místo passatů

„Ještě neproběhlo výběrové řízení, ale do konce roku bychom měli nová auta v civilním provedení dostat. Slíbené máme octavie. Budeme je potřebovat, staré passaty a laguny už jsou vyřazené. A koupit radar do auta v policejních barvách jsou vyhozené peníze,“ uvedl Bušta.

Barvu nových vozů prozradit nechtěl. „A na espézetky se mětaké neptejte,“ smál se. A připustil, že bič na východočeské řidiče je potřeba. Ti se totiž po loňském zvykání na bodový systém otrkali a na hlavních tazích to opět vypadá jako na závodní dráze.

„Ano, po bodovém systému jsem tak začal jezdit. V obci padesát, mimo ní sto třicet. Jezdí tak teď všichni,“ přisvědčil Milan Zahájský z Třemošnice na Chrudimsku. Už přišel o dva body. Za sedmdesátku na padesátce.

Policisté zmiňují jeden příklad za všechny – paradoxy hlavního tahu z Pardubic do Hradce: Na rovné a přehledné dálnici od pardubického nádraží ke Globusu řidiči úzkostlivě dodržují předepsanou osmdesátku, policie tu totiž občas měří. Ale vzápětí na klasické dvouproudé „silnici smrti“ k Opatovicím to mnozí rozpálí na rychlost 140 km/h.

A předjíždějí tu i tehdy, když v protisměru jedou auta, vozovka je tu totiž „dostatečně“ široká. Tady totiž policisté k vidění nejsou. A na kraji Hradce u semaforů pak opět prudce šlápnou na brzdu, aby jeli předepsaných 50 km/h. „Je to opravdu tak, a chceme se na to zaměřit.

Osmdesátka na dálnici u Rosic nad Labem je zbytečně přísná, už jednáme o zvýšení aspoň na devadesátku. A v civilních autech s radary si naopak počíháme na nebezpečné řidiče na tazích mimo obce,“ slíbil Bušta.