Osobní vlak, kterým chtěla jet, měl pětiminutové zpoždění. Neměla důvod spěchat, když se pět minut po půl sedmé rozhodla přejít na nástupiště. Rychlík jedoucí plnou rychlostí směrem na Prahu ale přehlédla. Varovné houkání ani skřípení brzd už nepomohlo, rychlík zastavil až 830 m za místem srážky.

Následky střetu byly strašlivé. Tělo oběti vlak doslova roztrhal na několik kusů. Část trupu zůstala zaklíněna i pod nárazníky lokomotivy. "Tady je to nejhorší. Vezměte si nosítka a spoustu igelitu," radil člen Hasičského záchranného sboru Českých drah zaměstnancům pohřební služby, kteří torzo, jež už lidské tělo příliš nepřipomínalo, sundávali z vlakové soupravy.

„Tragédii nešlo nijak zabránit, strojvedoucí ženu podle našeho zjištění zaregistroval až ze vzdálenosti asi sta metrů. V té chvíli jel rychlík rychlostí sto třicet devět kilometrů za hodinu. Povaha trati i předpisy mu v místě umožňují až sto čtyřicet,“ řekla policejní mluvčí Dana Hejkalová.

Mladá žena si zřejmě smrt zavinila sama, alespoň podle prvotního šetření policistů. Podle dosavadního šetření se zatím jeví nejpravděpodobnější příčinou tragédie nedbalost 29leté ženy. Ta totiž přecházela koleje v místech, kde je to dokonce zakázané!

O verzi nešťastné náhody hovoří i to, že byla nařízena pouze zdravotně–bezpečnostní pitva a nikoliv soudní, která by se prováděla v případě podezření na cizí zavinění. Ženou zakoupený lístek rovněž nenasvědčuje tomu, že by se jednalo o sebevraždu. „Šetříme sice i tuto variantu, ovšem dopis na rozloučenou nalezen nebyl,“ řekla nám mluvčí pardubické policie Dana Hejkalová.

Příčiny nehody jsou jasné i podle Drážní inspekce: „Žena byla sražena přímo v prostoru zastávky. Ke střetu s rychlíkem došlo na služebním přechodu, tedy v místě, kde jako cestující rozhodně neměla co dělat. K příchodu na nástupiště je určen podchod,“ uvedl tiskový mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.