Poprvé v některém svém voze použije automobilka Škoda centrální multimediální displej orientovaný na výšku a rovněž poprvé bude před řidičem volant, který nemá ve své horní polovině klasický kulatý tvar.

Ukazuje to oficiální skica palubní desky studie sedmimístného elektřinou poháněného více než pět metrů dlouhého auta, kterou automobilka oficiálně odtajní 30. srpna večer.

"Nový volant má inovativní design s vertikálními paprsky a zploštělou horní a spodní část, což zajišťuje nerušený výhled na přístrojovou desku před řidičem. Pod centrální obrazovkou se nachází středová konzola se třemi velkými otočnými ovladači s haptickou odezvou. Ty, spolu se dvěma velkými tlačítky umístěnými pod nimi a rolovacím kolečkem, tvoří dotykový ovládací panel.Pod tímto ovládacím panelem se nacházejí přihrádky, kde si mohou cestující připojit své chytré telefony," uvádí se v textu doprovodné tiskové zprávy.

Škoda začíná s odtajňováním velkého rodinného elektromobilu
Škoda již láká na svůj sedmimístný elektromobil. Středobodem je dětská sedačka

Jenže, podle informací naší redakce, v produkčním voze, se volant tohoto tvaru téměř jistě neobjeví. Velká část vývojového týmu totiž zastává názor, že tento zásadní ovládací prvek nemá v případných krizových situacích řidiči znesnadňovat adekvátní reakci, což u volantu s nepravidelným tvarem hrozí. Navíc Škoda samozřejmě vnímá nepříliš pozitivní reakce veřejnosti na automobilky, které se již tímto směrem vydaly.

Nový vůz automobilka zkonstruuje na základě již v současnosti používané platformy MEB.

Revoluční má bý zejména koncept umístění dětské autosedačky doprostřed vozu, tedy na místo, které je při případné havárii nejvíce chráněné.

Octavia je liftback a těch je málo
Konkurenti pro Octavii? Těch vážných je podle našeho přehledu pomálu

Koncepční auto ukazuje možnosti pro cestující v éře autonomního řízení. V režimu "Jízda" budou všechny ovládací prvky v základní pozici a centrální displej bude mít nahoře užší stranu. Druhý režim "Relax" zajistí posunutí volantu a přístrojové desky směrem vpřed a sedaček naopak vzad. To pak vytvoří prostor pro odpočinek. 

Za současné úrovně legislativy ale půjde tento režim spustit pouze tehdy, když auto stojí. Tedy například během nabíjení nebo při nějaké zastávce na odpočinek.