Stejně jako v nedávné minulosti bude mít i v dohledné budoucnosti Opel ve své nabídce tři modely v kategorii SUV. Nejmenší je Mokka, největší Grandland. Ten na podzim dorazí v nové generaci. Ještě předtím však zájemci získají možnost koupit si nový typ Frontera. Vlastně ale jen nahrazuje končící typ Crossland.

Na to, jak nová Frontera vypadá, se můžete podívat do komentované fotogalerie.

Fronteru jsem již měl možnost prozkoumat během tuzemské premiéry v jednom velkém pražském obchodním centru. Jedná se o blízkého příbuzného nového Citroënu C3, s nímž se bude ve slovenské Trnavě dělit o výrobní linku.

Video ze světové premiéry vozu je k vidění zde:

| Video: Youtube

V porovnání s Crosslandem jde o pořádný kus auta. Na délku totiž měří o patnáct centimetrů více (celkem 438). Přesto zaráží, že se konstruktérům podařilo dovnitř umístit i třetí řadu sedaček. Samozřejmě, že jsou šesté a sedmé sedadlo za příplatek.

Do tuzemska zatím Opel dovezl pouze předprodukční exemplář pětimístné a navíc elektrické varianty, a tak jsem nemohl vyzkoušet, jak by se ve třetí řadě sedělo a jak velký zavazadelník za ní zbyde.

Pokud ale zájemce zakoupí pětimístnou Fronteru, pak můžu zaručit, že za předními sedadly se nikdo tísnit nebude. I po nastavení sedačky řidiče do pozice, v jaké se svojí 186 centimetrů vysokou postavou řídím, jsem měl po usednutí dozadu před koleny deseticentimetrovou rezervu. Stejný vzduchový polštář se pak nacházel nad mojí hlavou.


Nahrává se anketa ...

Hodně místa vzadu i solidní kufr

Kuft také není vůbec malý - podle oficiálního měření pojme 460 litrů. Má dvojité dno. Pokud by přesto jeho kapacita nestačila, nabízí nová Frontera nebývale velkou nosnost střechy - náklad uchycený na podélných nosičích může mít hmotnost téměř čtvrt tuny (přesně 240 kilogramů.)

close Takto vypadá kufr při dolní poloze mezipodlahy info Zdroj: Deník/Radek Pecák zoom_in Takto vypadá kufr při dolní poloze mezipodlahy.

Interiér sice působí místy trošku lacině, ale vypadá prakticky. Před řidičem je dvojice vzájemně propojených displejů, z nichž každý má desetipalcovou úhlopříčku, líbil se mi nový tříramenný volant, několik nápaditých úložných prostorů (dohromady mají objem 23 litrů) a několik chytrých řešení. Například jsem zatím u žádné konkurence neviděl gumový pás obepínající centrální konzoli. Za ni pak pak lze zastrčit třeba tužky, balíček kapesníčků nebo i telefon.

A na palubní desce vlevo od řidiče jsem objevil fyzické tlačítko pro vypnutí nepotřebných asistenčních systémů. Tradičně kvalitní jsou sedačky. Ty ve Fronteře byly zkonstruovány se zvláštním zřetelem na zamezení bolesti kostrče.

Cena Frontery bude známá v létě

Fronteru bude pohánět buď elektromotor nebo dvě verze zážehového tříválce. Ve slabším provedení má výkon 100 nebo 136 koňských sil. Vždy bude spojen se šestistupňovým automatem. Elektrické verze budou také dvě. S menší baterií ujede vůz na jedno nabití tři stovky, s větší potom čtyři stovky kilometrů.

Opel Frontera 2024:

Ceny hodlá tuzemské zastoupení Opelu odtajnit během léta. První vozy dorazí do českých autosalonů během října. O něco dříve si zákazníci budou odvážet elektrické Frontery, ale i s těmi benzinovými stihnou ještě letos najezdit první tisícovky kilometrů.

„Jsem pevně přesvědčený o tom, že příští rok se už tato nová Frontera dostane na pozici našeho nejprodávanějšího modelu," uvedl šéf tuzemského zastoupení Opelu Josef Šopík.