Celkem pět různých motorizací budou mít na výběr zákazníci Mitsubishi v případě volby nové generace městského SUV se známým jménem ASX. To technicky i designově vychází z aliančního modelu Renault Captur a Mitsubishi díky tomu v Evropě  obohatí svoji současnou poměrně okleštěnou nabídku vozů.

Exteriér i interiér si prohlédněte v naší fotogalerii.

Nejlevnější verzi pohání litrový tříválec s výkonem 91 koňských sil. Spojený je s manuální šestistupňovou převodovkou. Lepší dynamiku již nabídne čtyřvácový zážehový turbomotor se zdvihovým objemem válců 1,3 litru. Exempláře s manuální převodovkou dosahují nejvyššího výkonu 134 koňských sil, ty s automatem pak 158 koní. Díky dvanáctivoltovému mildhybridnímu systému umí vůz také plachtit a tedy šetřit spotřebu. Ceník modelů se čtyřválcem začíná na úrovni 565 950 Kč.

Nejdražší techniku obsahují dva hybridy. Jednak jde o klasický a jednak plug-in hybrid. Technická řešení jsou v obou vozech shodná, ale plug-in poskytuje vyšší souhrnný výkon díky vyššímu napětí z externě dobíjitelné baterie. Ta má kapacitu necelých 10 kWh a čistě elektrický dojezd zhruba padesát kilometrů. Za hybridní verzi si dealeři budou účtovat nejméně 649 950 Kč, za plug-in hybrid poté 909 950 Kč.

Mitsubishi ASX 2023
Mitsubishi má další generaci ASX. Ale vlastně to žádné nové auto není...

V nabídce bude šest stupňů výbav, přičemž ta vstupní má jméno Inform, nejvyšší pak Instyle. Barev je šest a je možnost také zvolit odlišné lakování střechy od zbytku karosérie.

Zákazníci by neměli čekat

Představení auta na videu je k dispozici zde:

Zdroj: Youtube

Vstupní výbava je poměrně solidní. Například obsahuje i přední a zadní parkovací senzory, full led světla nebo zadní parkovací kameru. 

Mezi přednosti patří také posuvná zadní lavice, dále pětiletá záruka a krátké dodací lhůty. Výrobce zatím slibuje, že od objednávky k výrobě uplyne jen půldruhého měsíce.

První vozy do Česka dorazí již na konci dubna.

Ještě letos značka představí nový hathback Colt, následovat má evropská verze nové generace Outlander a pak i čistě elektrické vozidlo.