Osobní auta nezadržitelně směřují k elektromobilitě a je poměrně nevyhnutelné, že je užitková auta budou následovat. První vlaštovky už se objevily, většinou jde však stále o klasické spalovací platformy, do nichž je zastavěn elektrický pohon. Jsou tu pochopitelně i vozy jako Volkswagen ID.Buzz Cargo, ale třeba ten je relativně malý a má samonosnou karoserii, která neumožňuje vlastní nástavby.

Hyundai sice vydal jen první tři fotografie chystaného užitkáče, ale na jedné je vidět dokonce s odhaleným rámem, přichystaným na vlastní nástavbu. Na vůz tak lze postavit například valník.

Pokud je vám povědomý předek, pak je to samozřejmě tím, že Hyundai využívá futuristický design, který vozí i velké MPV Staria. Právě ze Starie pochází aerodynamicky zkosená příď, doplněná nízko umístěnými hlavními světly a LED pásem denního svícení, táhnoucím se přes celou šíři auta. Protažený předek je důležitý kvůli aerodynamice, což je u elektromobilů velmi sledované téma, ale i bezpečnosti při potenciálním nárazu, kdy může mít vůz delší deformační zónu. Jinak se ovšem – tak jak je u dodávek zvykem – na design moc nehraje. Užitkové auto v typické bílé pastelové barvě má kolem dokola robustní nelakované ochranné plasty nebo třeba ocelová kola.

Přestože Hyundai zatím příliš detailů neodhalil, nástup vozu do služby je na spadnutí. Korejská automobilka je prý už v kontaktu s lokálními přepravními společnostmi, které by mohly dostat vůz na vyzkoušení, a spuštění běžného prodeje má proběhnout ještě letos. Postupně se ST1 dostane i mimo jihokorejský trh do světa, a v plánu jsou i další modely, stojící na stejné elektrické platformě.