„Je to náhoda, že na třetí výročí, co mám toto auto, jsem se dostal na hranici 100 tisíc najetých kilometrů. V servise mi řekli, že to je snad nejjetější Cullinan na světě. Oni se divili, že s tím snad jezdím každý den. Tak jsem jim odpověděl, že ano – a že to je snad normální, že když si člověk koupí auto, tak s ním jezdí,“ říká s úsměvem ve videu Leoš Mareš.

Podívejte se na video Leoše Mareše

Řídit denně Rolls-Royce ale až tak běžné není. Většina majitelů těchto limuzín si totiž najímá řidiče, kteří procházejí speciálním školením, v němž se profesionální šoféři učí nejen plynulé jízdě, ale i základním technickým znalostem i společenské etiketě. A jaký konkrétní model Rolls-Royce tedy úspěšný moderátor vlastní a osobně řídí? Tady je pár zajímavostí o jeho autě…

Tento palác na kolech je 5,3 metru dlouhý a váží 2,7 tuny. O uvedení do pohybu se stará 6,75 litrový motor V12 se dvěma turby o výkonu 571 koní a 850 Newton metry. To je dostatečná síla, aby Cullinan akceleroval na stovku během 4,8 sekundy a bez problému utáhl přívěs s vaší jachtou.

Olga Lounová a Ondřej Ládek
KVÍZ: Ztracený, Dyk či Lounová. Jak se skutečně jmenují známé české hvězdy?

Cullinan má sice 100litrovou nádrž, ale se spotřebou okolo 25 litrů na sto ve městě může být palivová ručička v červeném poli velmi často. Navíce je pro tento motor předepsané 98 oktanové palivo, které zdaleka nenajdete na každé čerpací stanici. O tom ví své i sám Leoš, kterému jednou došel benzín kousek od památníku Jana Žižky v Trocnově.

Rolls-Royce CullinanRolls-Royce CullinanZdroj: ShutterstockNázev Cullinan je odvozen od největšího, bezbarvého diamantu, který kdy byl vytěžen. Původně přitom automobilka bojovala proti označení modelu Cullinan a chtěla svůj model označovat jako “high-sided vehicle”, ale nakonec pochopila, že koncovým zákazníkům je to stejně úplně jedno a tak je SUV pro Cullinan akceptovatelné označení.

A na závěr cenovka – ta u tohoto superluxusního vozidla činí 8 milionů korun, ale jen málokterý zákazník na této sumě zůstane.

První jízdu jsme se Škodou Vision 7S absolvovali na břehu moře
Jízda se Škodou ze středně vzdálené budoucnosti. Koncept 7S stál desítky milionů
Porsche 911 Carrera T
Nový model Porsche 911 vyniká lehkostí. „Téčko“ má lehčí baterku i tenčí skla
Lotus Evija v limitované edici Fittipaldi.
Za volantem Lotusu Evija se budete cítit jako pravý Fittipaldi