Na výstavu pod otevřeným nebem, které nutilo návštěvníky otevřít i deštníky, se sjelo jednačtyřicet vozidel, jedenáct motocyklů a několik šlapacích autíček.

Mezi prvními přijeli do Litomyšle dva majitelé Pragovek Piccolo z roku 1928. Akci pojali jako rodinný výlet a celý den si s posádkami svých vozidel užili.
Unikátní prostředí přilákalo i Jiřího Junka, který z vysokomýtského muzea přivezl obdivovaný unikát Aero 50 Dynamik. „Bylo jich vyrobeno v karosárně Sodomka ve Vysokém Mýtě sedm nebo osm kusů. Zachovány jsou dva. Druhý kus je v USA a nikdo neví, jak se tam dostal," zdůraznil výjimečnost vozu jeho řidič. Arizona, jak se také vozu říká, vyjíždí za brány muzea zřídka a Jiří Junek je tedy v tomto případě opravdu sváteční řidič. Pokaždé však na silnici cítí za vůz, který dokáže jet rychlostí více než sto kilometrů v hodině, velikou zodpovědnost.

Svést se mohl v autě i jeden z členů litomyšlského veterán klubu. Osobně se podílel při renovaci na čalounění vozu a opravě střechy. „Je to pro mne čest, svézt se v takovémto voze," řekl Jiří Flídr.

Obdiv zasloužila i další vozidla a motocykly. Děti obdivovalymalá autíčka a nešlo si nevšimnout hloučků lidí, kteří shlukovali u Rolls Royce model 25/30 z roku 1938. „Majitel tohoto automobilu přijel z Brna a letos je v Litomyšli podruhé," prozradil další člen klubu Vojtěch Vomočil. Krásné kousky se objevily i mezi motocykly. „Určitě nejzajímavější byl model Praga 350 OHC z roku 1930, kterého bylo vyrobeno pouze tisíc kusů. Dnes je dochováno velmi málo těchto strojů. Tento exemplář je po kompletní velice zdařilé renovaci. Jeho cena dosahuje půl milionu korun," prozradil Vojtěch Vomočil.

Výstava slavila velký úspěch a zámecké návrší podtrhlo krásu historických vozidel. Mnozí účastníci přislíbili, že přijedou znovu. Zda byla tato akce začátkem nové litomyšlské tradice, je však prozatím nejisté. „ Prostředí je opravdu krásné, rádi bychom v budoucnu něco podobného zorganizovali znovu. Klidně i ve větším rozsahu. Místa je tu dost," dodal na závěr Jiří Flídr.