Vedoucím týmu je Kateřina Šťovíčková ze septimy. Gymnazisté si stanovili několik úkolů. „Obnovili jsme školní předzahradu, z níž jsme vybudovali venkovní učebnu. Chemická laboratoř byla v muzejním stavu a učitelé pořád říkali, proč to nejde a my jsme nakonec grant jeden a půl milionu získali,“ říká Kateřina Šťovíčková.


Několik úkolů však stále zůstává nepslněných a některé kazí podivínský školník. „Absolutně nespolupracuje a nemluví s námi. Umístili jsme na toalety spotřebiče vody, které měly ušetřit vodu, ale on je beze slova vymontoval, a to bez našeho vědomí,“ tvrdí Lucie Kynclová, mluvčí týmu Ekoškoly.


Studenti navíc usilují o pravidelný sběr papíru na gymnáziu nebo obnovu starého vytápění. „Jedním z našich cílů je také přitáhnout žáky k péči o zvířata. Do terária chceme koupit nové živočichy, protože původní krabi nám uhynuli,“ dodává Kateřina Šťovíčková.


V květnu budou litomyšlští gymnazisté bojovat o prestižní titul Ekoškola. Pokud uspějí, dosáhnou snáze na granty Evropské unie a získají speciální hlavičkové papíry. Především ale na gymnáziu bude viset vlajka světového projektu Eco School.