„Ze současných sto deseti kilometrů rozpracovaných rychlostních silnic je pro nás R35 jedním z klíčových projektů. Máme totiž představu, že R35 částečně odlehčí provozu na dálnici D11,“ řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík. Na rozdíl od dálnice D11, jejíž výstavbu brzdí situace kolem některých nevykoupených pozemků, jsou téměř všechny pozemky potřebné pro R35 k dispozici.

Na některých pozemcích stále ještě probíhá archeologický výzkum. Ale co je překvapivé, na ministerstvu životního prostředí leží na posouzení obě varianty rychlostní silnice, tedy jižní i severní.

Ministerští úředníci nevědí, co mají dělat. „Když jsem prosazoval jižní variantu, kraj trval na tom, aby stát uhradil přivaděče,“ připomíná nedávnou historii exministr Radko Martínek. „Návrh jsme prosadili, ale Pardubický kraj nezanesl změny do územního plánu,“ poukazuje na nekoncepčnost Martínek. „Územní plán jsme schválili v prosinci včetně dodatku, kde je uvedena jak jižní varianta, tak kompromisní řešení trasy mezi Vysokým Mýtem a Moravskou Třebovou,“ argumentuje radní Ivo Toman. „Přivaděče však součástí plánu nikdy nebyly,“ dodal radní Kraj nyní zadal dopravní studii, která znovu prověří obě možnosti.