VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policisté a technik si posvítili na stav vozidel

Svitavy – Máte pořádně seřízené světlomety tak, abyste co nejlépe viděli v noci všechna úskalí na silnici? A jste si jistí, že je vaše brzdová kapalina natolik kvalitní i po několika letech, že brzdy vašeho auta v případě nouze pomůžou odvrátit nehodu?

11.11.2014 1
SDÍLEJ:

Je tu všechno v pořádku? Technik Pavel Klein zkontroloval teplotu brzdové kapaliny a řidičům dal rady. Foto: Deník/ Bohuslav Stehno

Právě na tyto aspekty se v pondělí zaměřili policisté ve spolupráci s Besipem v rámci dopravně-bezpečnostní akce Vidět a být viděn, která proběhla včera a bude pokračovat v pátek. „Nabízíme řidičům také seřízení světel zdarma. Obě akce probíhají u Tří mostů," říká policejní mluvčí Hana Kaizarová. V autoservisu řidičům zkontrolují to, zda osvětlení funguje na obou stranách vozů stejně, technici se ptají také na to, zda si lidé seřídili světla vpředu i vzadu a kdy naposledy a poučí vás o tom, jak je správně nastavit.

„Řidiči byli poměrně ukáznění. Doporučoval bych hlavně řádně očišťovat osvětlení. Plastová světla jsou náročnější na údržbu," doporučuje před zimou pracovník STK ve Svitavách Robert Řehoř a radí, jak mít seřízená světla: „Univerzální tolerance na potkávací světla je patnáct centimetrů na deset metrů, pak podle toho, co udává výrobce. Na dálková je větší – sedm a půl stupně proti hodinovým ručičkám." Seřízení se také liší podle momentálního zatížení vozidla. Správné seřízení předního osvětlení prý řidiči příliš neřeší. Podle policistů je třeba na to také dbát. Nesprávně seřízené světlo či poskožené a méně svítící se totiž posuzuje jako nefunkční.

Technik řidičům změřil i bod varu brzdové kapaliny, která hraje hlavní roli hlavně v zimě při případných smycích a jejich vybržďování. „Problém u řidičů je bod varu kapaliny. To je ten hlavní faktor, zda vozidlo zabrzdí nebo ne. Pokud tam mají vysoký obsah vody v kapalině, vede to k totálnímu selhání brzd," upozorňuje technik společnosti Autocontrol Pardubice Pavel Klein. Včera otestoval vůz i Milanu Petrášovi ze Svitav. „Je to dobrá věc, teď jen, aby to bylo v pořádku. Auto půjde ještě na kontrolu. Zatím mám jen komplet zimní výbavu," uvedl řidič Milan Petráš ze Svitav. Technik Pavel Klein ho však příliš nepotěšil. „Teplota vaší „brzdovky" je 164 stupňů, takže velmi špatný výsledek. To znamená, že kdybyste sjel Mohelničák, tak se obsah vody odpaří, voda se změní v páru, stane se z toho bublina, prošlápnete pedál a svezete se dolů šupem. Doporučuji ihned na výměnu kapaliny," vyřkl ortel Klein.

„Tý jo," zalekl se Milan Petráš. „Pozítří si to nechám vyměnit.´" Optimální teplota brzdové kapaliny je dvě stě stupňů. „Na vzorku řidičů jsme viděli, že stav kapaliny ve vozech nemají dobrý, zda-li není katastrofální, což je alarmující a je to skrytá bomba," míní Pavel Klein.

Autor: Bohuslav Stehno

11.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z utkání Svitavy vs. Polička (1:0).

Fotbalové výsledky z regionu

Ilustrační foto.

Nový protipovodňový systém za miliony korun

Proč Jan Veselý nepřijel? Ale kde jsou ostatní?

Svitavy /ROZHOVOR/ – Asistent trenéra reprezentace Lubomír Růžička si myslí, že by český basketbal měl produkovat více perspektivních mladých hráčů.

Jen tři kola mu stačila k jízdě

Litomyšl – Mnohdy si opilí lidé myslí, že dokáží vše na světě. To byl možná i případ řidiče, který jel podle svých slov z Vysokého Mýta do Litomyšle. Policisté ho však zastavili v Tržku. Důvod byl ten, že mu od auta sršely jiskry. Jel totiž bez pravého předního kola.

Cyklopruhy ve Svitavské zvýší bezpečnost

Moravská Třebová – Ve Svitavské ulici v Moravské Třebové, kde se právě dokončuje rekonstrukce komunikace, přibyly nově vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty. Ne všem se ale výrazná, do očí bijící červená barva, která je pro vyznačení pruhů použitá, líbí. Podle radnice má křiklavá barva své opodstatnění.

OBRAZEM: Právě jsme se narodili

Svitavy - Díky vstřícnosti svitavské porodnice vám na našich stránkách pravidelně přinášíme fotografie nově narozených miminek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení