Orchestr Moravského divadla Olomouc hrál v sobotu se zjevnou chutí, vedl ho mladý dirigent Robert Kružík. Jak řekl průvodce programem barytonista Leoš Krejčí, ve svých sedmadvaceti letech zřejmě nejmladší dirigent jaký vůbec existuje. Také všichni čtyři sólisté dostáli plně svému úkolu. Lenka Cafourková Ďuricová oslnila zejména árií rusalky, stejně jako již tradiční účastnice pořadu Václava Krejčí Housková svou parádní rolí Carmen.

Namísto onemocnělého Josefa Moravce pohotově zaskočil jeho kolega z pražského Národního divadla zkušený Martin Šrejma, což bylo věci ku prospěchu. Ten je totiž již řadu let třetím tenorem souboru a v jeho podání árie Prince, Josého a zejména Cavaradossiho byly ozdobou večera. Jsou-li vysoké tóny prubířským kamenem všech tenoristů, pak kvalita basistů se posuzuje podle zvládnutí tónů hlubokých. A ty jsou zřejmě doménou Pavla Švingra, který disponuje hloubkami „černými jak fusekle". Bylo to zřejmé hlavně v árii knížete Gremina z Čajkovského Evžena Oněgina.

Jen snad měl mladý umělec zůstat u českého překladu. Ruština zni i ve zpěvu nepěkně.  Z. Vandas