VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráha přijme lidi

ČESKÁ TŘEBOVÁ – Bezbariérový přístup na nástupiště v železniční stanici neodpovídá nárokům třetího tisíciletí. Nádraží je tak jedním z mála na modernizovaném koridoru, kde panuje takový stav, v ostatních stanicích jsou výtahy a bezbariérové přístupy samozřejmostí.

3.4.2007
SDÍLEJ:

Diskutovalo se o budoucnosti nádraží v České Třebové.Foto: DENÍK/Petr Wagenknecht

V současné době je přeprava invalidů na nástupiště řešena provizorně, služebním podchodem a výtahem. Kultura tohoto prostředí je nevyhovující. Situaci by mohl vyřešit projekt úpravy přednádražního prostoru s dalšími navazujícími změnami uvnitř budovy. „Přednádraží prostor řeší město ve spolupráci s krajem. Navíc by bylo prospěšné v blízké době rekonstruovat první, třetí a čtvrté nástupiště,“ dodal vrchní přednosta uzlové železniční stanice Česká Třebová Zdeněk Kudrna.

Toto téma bylo jedním z bodů, o kterých v České Třebové diskutoval vrchní přednosta s poslancem Miroslavem Váňou, Luborem Hrubešem, vrchním přednostou Správy dopravní cesty Pardubice, a Michalem Štěpánem, zástupcem ředitele odboru osobní dopravy a přepravy pro Pardubický kraj. „Důležité je investovat miliardy do železničních koridorů, ale nemůžeme zapomenout na desítky či stovky milionů do běžné údržby a chodu železniční infrastruktury,“ uvedl poslanec a dodal: „Celospolečensky i na parlamentní a ministerské půdě by měla být položena otázka, zda existuje parita rozdělení finančních prostředků v rámci rozpočtu státního fondu dopravní infrastruktury mezi silniční a železniční dopravou. Domnívám se, že vůči té železniční jsme trochu macešští. Železniční doprava tvoří základní páteř celého komunikačního systému. Posílení její role je otázkou strategie, ekologie a rozvoje regionu.“

Zúčastnění se shodli v otázkách nákladní přepravy. „V současné době je Česká Třebová vnímaná jako seřaďovací stanice, která má budoucnost. Je potřeba některé záležitosti, jako koleje, rozvody vzduchu a brzdy, dořešit,“ shrnul Zdeněk Kudrna a dodal příznivou informaci: „Za tři měsíce letošního roku máme nárůst výkonu zhruba o deset procent. Vidím i další perspektivu, a to je budování logistického centra u Rudoltic, které by bylo v přímé vazbě na seřaďovací nádraží v České Třebové.“ Nárůst z pohledu tržeb zaznamenali také v osobní dopravě, a to o patnáct procent. „Řeším konečně jiné problémy, než jsem řešil posledních šest let. Nyní má samotná železniční stanice Česká Třebová 450 zaměstnanců, stav je stabilizován. V některých profesích, jako je výpravčí nebo posunovač, budeme doplňovat stavy,“ uzavřel Kudrna.

3.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Z utkání Svitavy B vs. Luže (3:2)

Fotbalové výsledky z regionu

OBRAZEM: Právě jsme se narodili

Svitavy - Díky vstřícnosti svitavské porodnice vám na našich stránkách pravidelně přinášíme fotografie nově narozených miminek.

Hokejové testy: Protivník z Náchoda je pořádně prověřil

Svitavsko – Tři duely v průběhu pěti dnů odehráli litomyšlští hokejisté v přípravě na blížící se začátek krajské ligy. Ta startuje v neděli 1. října, období zkoušek a hledání ideálních sestav finišuje.

Silničáři turistům ničí cykloznačení

Svitavsko – Pětačtyřicet cyklotras, tři sta padesát kilometrů, tisíc značek. Přibližně takový je na Svitavsku rozsah cykloturistického značení, o které se zadarmo a dobrovolně ve svém volném čase starají členové Klubu českých turistů.

Bez řidičáku sedl dvakrát do auta

Polička – Strážníky při včerejší pochůzce zaujalo vozidlo bez registrační značky stojící v zákazu. Díky kamerám zajistili o chvíli později posádku vozidla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení