VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stezky uspokojí cyklisty na horských kolech

Ústí n. O, Litomyšl – Plánovaný Bike resort s desítkami kilometrů terénních stezek pro kola bude mít tři stupně obtížnosti. Vhodné budou i pro rodiny s dětmi.

26.6.2014
SDÍLEJ:

Biker. Ilustrační foto.Foto: archiv

 Takzvané singletracky, které jsou levnější než asfaltové stezky, by se v regionu měly stavět v letech 2016 až 2017.

„Chceme se soustředit na ty nejlehčí okruhy, aby to mohlo být pro rodiny s dětmi, čili kratší okruhy, které nebudou mít extrémní svahy, které budou bezpečné. K tomu počítáme, že by byla střední obtížnost, pro ty, co už jezdí, a potom něco extrémního pro bikery, aby si to užili," uvedla manažerka projektu Renata Šedová ze svazku obcí Region Orlicko-Třebovsko.

Stezky se mají budovat z přírodního materiálu, zaválcovaného štěrkopísku, místy i kamene nebo dřeva. Jeden krátký singletrack vznikl nedávno v Chrudimi. Terénní trasy pocházejí z Velké Británie a v Česku ještě tolik rozšířené nejsou.

„Přednostně se je budeme snažit umístit na pozemky měst a obcí, které se projektu účastní, máme i předběžný souhlas Lesů České republiky. Na soukromých pozemcích bývá diskuze těžší, ale pokud se nám bude zdát lokalita atraktivní, pokusíme se o ni," doplnila Renata Šedová.

Litomyšl řekla ne

Projektu se účastní zatím šest obcí a měst, které společně s Pardubickým krajem přispěly na studii osm set dvacet tisíc korun. První podklady by měly být hotové letos. Svazek obcí předpokládá, že dotace by mohl získat z programu česko-polské spolupráce.

Na studii mělo přispět čtvrt milionu korun i město Litomyšl, ale projekt v takovém rozsahu ve svých městských lesích nechce.
„Hustá síť, kterou plánovali do našich strakovských lesů, se nám nelíbí, my si dokážeme představit nějakou páteřní komunikaci, která by spojila Litomyšlsko, , Třebovsko, Ústecko. Když jsme se podívali do mapy, tak jsme měli vyháčkovaný celý les, a to nechceme," řekl místostarosta Litomyšle Radomil Kašpar.

Podle předsedy svazku obcí a starosty Brandýsa nad Orlicí Petra Tomáška další stezky do regionu nalákají víc turistů. „Považujeme se za město cyklistů. Stezka má čtyřicet kilometrů a je široko daleko nejdelší. Podle hrubých propočtů po ní projede v létě dvacet tisíc cyklistů," uzavřel Petr Tomášek.

(čtk, rz)

Autor: Redakce

26.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak reklamovat koupený dům či byt

Z utkání Svitavy vs. Polička (1:0).

Fotbalové výsledky z regionu

Nový protipovodňový systém za miliony korun

Litomyšl – Obyvatelé Litomyšle se v minulosti už mnohokrát přesvědčily, jaké škody může napáchat voda. O ohni to mohou říci také, ale s tím nelze počítat tak, jako s řekou Loučnou, která městem protéká. 

Proč Jan Veselý nepřijel? Ale kde jsou ostatní?

Svitavy /ROZHOVOR/ – Asistent trenéra reprezentace Lubomír Růžička si myslí, že by český basketbal měl produkovat více perspektivních mladých hráčů.

Jen tři kola mu stačila k jízdě

Litomyšl – Mnohdy si opilí lidé myslí, že dokáží vše na světě. To byl možná i případ řidiče, který jel podle svých slov z Vysokého Mýta do Litomyšle. Policisté ho však zastavili v Tržku. Důvod byl ten, že mu od auta sršely jiskry. Jel totiž bez pravého předního kola.

Cyklopruhy ve Svitavské zvýší bezpečnost

Moravská Třebová – Ve Svitavské ulici v Moravské Třebové, kde se právě dokončuje rekonstrukce komunikace, přibyly nově vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty. Ne všem se ale výrazná, do očí bijící červená barva, která je pro vyznačení pruhů použitá, líbí. Podle radnice má křiklavá barva své opodstatnění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení