VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chceme IC a EC vlaky! trvá na svém Ústí

Ústí n. O. - Mega stavba „Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí" přináší a ještě bude přinášet řadu omezení v hromadné dopravě. Ústecká radnice v současné době sbírá připomínky k návrhu jízdního řádu, podle kterého budou autobusy zajíždět k novému nádraží.

8.9.2014 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Zároveň se vedení města chystá na ministerstvu dopravy prosadit, aby v Ústí nad Orlicí začaly zastavovat vlaky vyšší kategorie. Poté, co ve městě přestal stavět RegioJet a v Ústí zastavují jen „běžné" rychlíky, by „ícéčka" nebo „écéčka" uvítal leckterý cestující.

O chystaných změnách a přípravě jízdních řádů jsme hovořili s místostarostou města Zdeňkem Ešpandrem.

Zdeněk Ešpandr

Stavba silničního přivaděče k novému nádraží nabrala zpoždění. Do kdy budou zastavovat všechny vlaky na zastávce Ústí nad Orlicí město a dopravu směrem na Letohrad bude zajišťovat náhradní autobusová doprava?

Tato otázka ještě není podle mých informací rozhodnuta, nicméně se vedou jednání o tom, aby to bylo v polovině listopadu. Pevně věřím, že to tak bude, protože k datu 16.11. 2014 se má otevřít podchod, bude hotov most a vše pro obsluhu cestujících. O to nám šlo a stále jde, aby naši občané a ostatní cestující se bezpečně a řádně dostali na nádraží, proto se nám podařilo prodloužit zastavování na zastávce město, proti původnímu termínu.

Cestující dráhou bude jistě zajímat, zda od nového jízdního řádu budou v Ústí nad Orlicí zastavovat vlaky vyšší kategorie, nebo některý ze soukromých dopravců.

Ani na tuto otázku ještě nedovedu říci, jak dopadne. My jsme zahájili jednání s Českými drahami a ministerstvem dopravy zhruba v květnu, vycházeli jsme z našeho požadavku vzneseného v roce 2013, že vzhledem k výluce, která nás čeká v roce 2013 a 2014 rozšíření zastavování nežádáme, ale pro rok 2015 žádat budeme. Přesto jsme obdrželi návrh bez těchto vlaků. Napsali jsme na ministerstvo dopravy, odpověď byla negativní. Zúčastnili jsme se jednání přímo s vedením Pardubického kraje, kde nám byla přislíbena podpora, pak jednání k obsluze, kde Pardubický kraj tuto podporu deklaroval. Na ministerstvo dopravy jsme zaslali nesouhlas s jejich rozhodnutím, rozsáhle jsme ho odůvodnili, zajistili podporu měst Žamberk, Letohrad, Jablonné nad Orlicí, Králíky, Dobrouče. Pomáhají nám naši občané pracující v příbuzných oblastech, blízkých dopravě ČD. S panem starostou jedeme na ministerstvo dopravy 10. 9., takže ptejte se nás po tomto datu. Mimo jiné žádáme o zastavování vlaků IC542, IC550, EC151, EC125, EC173, EC279.

Až bude zprovozněno nové vlakové nádraží, budou k němu zajíždět i linkové autobusy?

Také složitá otázka. Při změně jízdních řádů firma Oredo v roce 2012 tvrdila, že točna na novém vlakovém nádraží bude něco jako malé autobusové nádraží a že tam pojedou všechny autobusy, které do Ústí přijedou. To už dávno není pravda, protože od té doby se jízdní řády značně změnily a vyškrtaly a změnila se koncepce. Od května o tom jednáme. Právě jsme vyzvali na našem webu spoluobčany, aby dali připomínky k návrhu Pardubického kraje pro jízdní řád autobusů 2014/2015. Pardubický kraj plánoval po otevření, tedy nejpozději od 16. 11. do 13. 12. 2014 zajíždění 3+2, tedy pěti spojů. S tím se nemůžeme smířit a jednáme zhruba o stejném počtu jako pro rok 2015.

Pokud by měl někdo problém s dojížděním a chtěl vznést požadavek na změnu jízdních řádů, na koho a do kdy se má obrátit?

Návrh jízdního řádu.

Toto je tabulka s jedenácti autobusy tam a devíti zpět, které nám jsou nabídnuty. Myslím si, že by měl přibýt ještě odjezd z nádraží na rychlík po 17. hodině z Prahy 15.52. Ostatní necháme na cestujících. Mailové adresy jsou : espandrz@muuo.cz a pirklova@muuo.cz , připomínky potřebujeme mít do 15. 9. 2014. Dále u železniční stanice bude 126 parkovacích míst a 13 pro služební vozidla a invalidy. Děláme vše pro to, aby železniční stanice v Ústí nad Orlicí nabyla zase na významu, aby vložené státní či městské peníze přinesly užitek, jsme spádovou oblastí pro směr Lichkov a Králíky, pro mezinárodní spojení s Polskem, naši lidé jezdí do Pardubic a Prahy za prací. V neposlední řadě si myslím, že si to po dvouletém omezení všichni zasloužíme.

Autor: Dana Pokorná

8.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Překvapení v podání rezervy: tři důležité body z venku

Ilustrační foto.

Tuři zdolali Beksu. Byl to boj jako hrom

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Svitavy padly. Na dno tabulky

Svitavy /KRAJSKÝ PŘEBOR/ – Dvě třetiny podzimu má za sebou nejvyšší fotbalová soutěž Pardubického kraje a po deseti odehraných kolech klesl tým TJ Svitavy na poslední šestnácté místo soutěže.

Pivo vařím na svoji hubu, mám rád sladší

Litomyšl – Minipivovar Veselka oslavil o víkendu čtvrté výročí. Žádný dort a svíčky, ale pořádná hospodská akce. Spousta piva na čepu, pivní speciál s meduňkou a citronovou kůrou a netradiční putování Litomyšlí. Jak jinak než za pivem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení