VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Závod míru nejmladších v dánské režii

Jevíčko – 35. ročník mezinárodního etapového závodu kadetů v Jevíčku vyhrál přesvědčivě a s velkým náskokem Niklas Eg.

11.5.2011
SDÍLEJ:

Více než 190 kilometrů museli absolvovat účastníci 35. ročníku Grand Prix Matoušek – Závodu míru nejmladších. Foto: Deník/Radek Halva

Více než 190 kilometrů museli absolvovat účastníci 35. ročníku Grand Prix Matoušek – Závodu míru nejmladších. Pořadatelé z Cykloklubu Jevíčko a Favoritu Brno připravili na toto tradiční klání kadetů čtyři náročné etapy, které dokonale prověřily výkonnost mladých cyklistů.

Nejlepší formu si do Jevíčka a okolí letos přivezl Niklas Eg z dánského Herningu. Vyhrál tři ze čtyř etap a nikomu z více než stovky soupeřů z rekordních deseti zemí nedal šanci.

Hartinkov rozhodl

Slavnostní zahájení závodu a start první etapy se letos odehrál na náměstí v Moravské Třebové, odkud se pole složené z českých, polských, slovenských, rakouských, dánských, maďarských, ruských, slovinských, finských a chorvatských cyklistů vydalo na první ostré kilometry. Úvodní etapa vedla přes čtyři vrchařské prémie a bylo zřejmé, že hned ukáže na možné největší favority.

Přes náročný profil dojela až po závěrečný výšlap na Hartinkov poměrně početná skupina, kterou ale známý krpál notně prosel. Na špici zůstal osamocený Dán Eg a získaný náskok si dovezl do cíle. Opakovala se tak historie z minulého roku, kdy rovněž na Hartinkově získal rozhodující časový odstup Slovinec Mohorič.

Jevíčský triangl, který byl druhým dílem závodu, pro sebe rozhodl Slovák Zverko. Byl to však jen předkrm před třetí etapou směrem na Konici, na níž byly nachystány další tři výjezdy. Tentokrát byl scénář odlišný, protože peloton se daleko více roztrhal, zejména na vrcholu na Šubířově. Trio Eg, Skachek, Wachter, které se tu odpoutalo, dotáhlo únik až do cíle, kde byl znovu první Eg.

Před závěrečnou časovkou z Jevíčka do Březiny a zpět tedy byla pozice mladého Dána velice komfortní. I v boji s chronometrem se navíc ukázalo, že Eg nemá v Jevíčku konkurenci. Čtvrtou etapu totiž suverénně vyhrál, když loňskému vítězi časovky Krzywdovi nadělil bezmála půl minuty. Poslední díl Grand Prix Matoušek tentokrát nezamával pořadí tak výrazně, jako častokrát v minulosti. Ti, kteří předvedli dobrou práci již v kopcích (Wachter, Zverko i Rahbek), se prosadili rovněž v časovce.

Neplatilo to ale ve vloženém závodu žen a juniorek. Právě v časovce totiž medailistka ze světového šampionátu na dráze Jarmila Machačová z Dukly Praha vyfoukla třetí jevíčský primát Gabriele Slámové.

O dominanci vítězného Ega svědčí i skutečnost, že kromě žlutého oblékl také zelený trikot pro vítěze bodovací soutěže. Vrchařům vládl Rakušan Wachter, který vyhrál plných pět z osmi prémií. Bílý dres pro nejlepšího závodníka ročníku 1996 vybojoval po zásluze David Zverko a, pokud přijede do Jevíčka v příštím roce a udrží si formu, jakou předvedl letos, může patřit k horkým favoritům příštího 36. ročníku.

Z výsledkových listin

35. ročník Grand Prix Matoušek – Závodu míru nejmladších, konečné pořadí: 1. Niklas Eg (Dán., Herning Cycle Klub) 5:09:41, 2. Alexander Wachter (Rak.) +1:20, 3. David Zverko (SR) +1:48, 4. Mads Rahbek (Dán.) +2:07, 5. Martin Dubeň (SR) +2:36, 6. Luděk Lichnovský (Mapei Cyklo Kaňkovský) +2:36, 7. Denis Skachek (Rus.) +2:56, 8. Valentin Norgaard (Dán.) +3:38, 9. Adam Sekanina (Moravec Merida Czech MTB Team) +4:24, 10. Patryk Krzywda (Pol., KTK Kalisz) +4:29.

Ženy a juniorky, konečné pořadí: 1. Jarmila Machačová (Dukla Praha) 5:40:15, 2. Gabriela Slámová (KC Kooperativa Jablonec nad Nisou) +0:28, 3. Martina Mikulášková (Stadion Louny) +7:04, 4. Zuzana Pirzkallová (Remerx Cycling Team Kolín) +16:04, 5. Nikola Hlubinková (Moravec Merida Czech MTB Team) +17:24.

Vrchařská soutěž (puntíkovaný dres): 1. Alexander Wachter (Rak.) 30, 2. Denis Skachek (Rus.) 18, 3. Niklas Eg (Dán.) 13. Bodovací soutěž (zelený dres): 1. Niklas Eg (Dán.) 65, 2. David Zverko (SR) 57, 3. Martin Dubeň (SR) 44. Soutěž družstev: 1. Dánsko 15:34:48 hod., 2. Slovensko 15:38:25, 3. SCM Brno 15:42:54. Nejlepší jezdec ročníku 1996 (bílý dres): 1. David Zverko (SR), 2. Denis Skachek (Rus.), 3. Marco Tapio Niemi (Fin., Tampere Yritis).

Výsledky v etapách – 1. etapa (79 km): 1. Niklas Eg (Dán.) 2:10:26 hod., 2. Martin Dubeň (SR) +0:44, 3. David Zverko (SR), 4. Mads Rahbek (Dán.), 5. Blaž Šuštar (Slovin.) všichni stejný čas.

2. etapa (23 km): 1. David Zverko (SR) 37:13 min., 2. David Pawlak (Pol., KTK Kalisz), 3. Johannes Windischbauer (Rak.), 4. Kristian Kumar (Slovin.), 5. Martin Dubeň (SR) všichni stejný čas.

3. etapa (75 km): 1. Niklas Eg (Dán.) 2:01:32 hod., 2. Alexander Wacher (Rak.) stejný čas, 3. Denis Skachek (Rus.) +0:06, 4. Martin Dubeň (SR) +0:20, 5. Mads Rahbek (Dán.) stejný čas.

4. etapa (15,5 km, časovka jednotlivců): 1. Niklas Eg (Dán.) 20:46 min., 2. Patryk Krzywda (Pol., KTK Kalisz) 21:10, 3. Alexander Wachter (Rak.) 21:19, 4. David Zverko (SR) 21:22, 5. Mads Rahbek (Dán.) 21:33.

V cíli bylo nakonec klasifikováno 98 kadetů a 9 žen a juniorek. Poslední jezdec přitom ztratil na vítězného Dána hodinu a tři čtvrtě.

Autor: Radek Halva

11.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MATĚJ KOSTELECKÝ. Narodil se 16. srpna Barboře Hegrové a Michalu Kosteleckému z Borové. Při narození vážil 3,5 kilogramů a měřil 49 centimetrů.
10

OBRAZEM: Právě jsme se narodili

Třicetiletá válka na Svojanově.

Na vědomost se dává, že se na Svojanově strhne bitva

„Všechno vyšlo tak, jak jsem si představoval“

Litomyšl /ROZHOVOR/ – Titul mistra světa z haly, dva tituly mistra Evropy ze šampionátu pod otevřeným nebem. To je bilance, nad kterou se tají dech. Současně je to rovněž zasloužená odměna za tréninkové nasazení, jaké Ivo Strnad atletice věnuje. Vyplácí se mu.

Opilý cizinec srazil motorkáře

Jedlová – S opilci na silnicích se doslova roztrhl pytel. Slušní řidiči musí doufat, že díra bude brzy spravena.

Řezbáři se v letošním roce popasovali s pověstmi

Bystré – Vůně dřeva patří neodmyslitelně k prázdninovému režimu. Ne vždy tomu tak musí být pouze při sběru hub nebo borůvek.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení