Převedení deníku mladé Poslední aristokratky nabídlo kouzelnou atmosféru, spoustu nefalšované zábavy a kvalitní podání i navzdory faktu, že divadelní soubor Eduarda Vojana z Brněnce má s podobnou látkou i žánrem pramálo zkušeností.

Úsměvný příběh slečny vracející se na zámek v nedobré době, kdy chce ambiciózní Milada z památky i značně depresivního a trochu pomalejšího ansámblu pracovníků vybudovat fungující nablýskaný kolos a stroj na peníze, nabízel vskutku bizarní situace. Na kompozici představení by solidně koukali i profíci z Listování. Brněnečtí herci ukázali, jak lze čtení vyžadující menší počet postav pojmout v megalomanském balení třeba o sedmi postavách a přitom diváka takový počet herců na jevišti neruší.

V menší roli zámecké kuchařky paní tiché navíc excelovala duše souboru Milada Pavlasová. Otce a hrdého vychovatele psů Olina a Ladi vtipně pojal i Dušan Blažka. A svérázného a už pár let čpícího kastelána výborně ztvárnil Luboš Škranc, který svou postavu nastudoval v hodně rychlém tempu.
„Pojali to tak, že to bude čtení a takové divadlo jako čtená zkouška. Naskočil jsem přitom do zkoušek jako do rozjetého vlaku. Kolega onemocněl a já jsem byl jen alternací. Nechali si mě, takže to asi šlo. Bylo to rychlé a zběsilé," vyprávěl Škranc starší, který se na jevišti potkal se synem Pavlem ztvárňujícího pana Krásu plačícího nad ztrátou vlasů.

„Nervozita byla veliká. Vždyť já nikdy nezahajovala celé představení v divadle. Odhodlání ale bylo veliké. Moc mě překvapilo, jak to vyšlo," řekla Simona Juránková, představitelka hlavní role Marie. Vyšlo to náramně. Diváci byli v úžasu. Hlasitý smích, bouřlivý potlesk, jásavý pískot a bolavé ruce z desítek podepsaných kartiček při autogramiádě byly největším oceněním za vpád na neprozkoumané pole scénického čtení. „Bylo hezké, zajímavé zamyšlení a příjemné pobavení. Byl to profesionální výkon!" ocenil herce Libor Trojan z Březové nad Svitavou. Výborná práce! A jak počin přijmou herci z Listování 16. května při repríze?